2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال دارا یکم

تحلیل تکنیکال دارا یکم

بطور خلاصه صندوق واسطه گری مالی یکم، با نماد دارا یکم، سهام‌های باقی مانده دولت در بانک‌های تجارت، ملت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی بود که وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی مطابق با شرایط و قوانینی اقدام به واگذاری آن با ۲۰% تخفیف به عموم نموده است.

در حال حاضر NAV ابطال این صندوق در قیمت 16853 تومان قرار دارد در حالی که قیمت روز صندوق بر روی تابلو در 12182 تومان قرار دارد و 38.34% زیر قیمت ابطال خود معامله می شود.

علاوه بر جو کلی بازار ، راه کار های سه گانه سازمان بورس در راستای نزدیک تر شدن NAV صندوق های پالایش یکم و دارا یکم ، باعث شد تا این دو صندوق در معاملات دو روز اخیر خود بهبود قابل توجهی داشته باشند.

سه راه کار سازمان بورس از قبیل زیر هستند

  1. اشخاص غیردولتی سهام دار این صندوق ها بتوانند در صندوق ها اعمال رای کنند.
  2. صندوق های ETF به صندوق های فعال و بخشی تبدیل شوند یعنی صندوق ها می توانند ترکیب سبد سهام را تغییر بدهند و بازارگردان نیز داشته باشند.
  3. یونیت واحدهای ممتاز این صندوق ها در یک مزایده به فروش برسد و به بخش خصوصی واگذار شود تا نقدینگی بیشتری جذب کند.

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دارا یکم خواهیم پرداخت.

نمودار قیمتی
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

همانطور که در تصویر فوق می بینید ، ایجاد کف های بالاتر در نمودار فوق تا به اینجای کار امیدوار کننده است اما هنوز شواهدی دال بر تغییر روند در نمودار قیمت ظاهر نشده و صرفا تا به اینجای کار قیمت در حال فشرده شدن بوده است.

در این راستا اولین حمایت برای قیمت خط ترند صعودی متصل کننده کف های اخیر و پس از آن سطح حمایتی داینامیک زرد رنگ و مهم ترین مقاومت بر سر راه قیمت خط ترند نزولی آبی رنگ خواهد بود در واقع زمانی قیمت از این تراکم خارج می شود که از یا از حمایت سطح داینامیک زرد رنک و یا از مقاومت خط ترند نزولی آبی رنگ بتواند گذر کند که با توجه به ایجاد کف های بالاتر، این احتمال که قیمت از ضلع بالایی تراکم در آینده خارج شود بیشتر به نظر می رسد . لذا در صورت حفظ حمایت مذکور و عبور از مقاومت خط ترند نزولی مقاومت مهم بعدی در حوالی 16500 تومان قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده تحلیل های بیشتر به کانال تلگرام تحلیل با ارزی(Arzee.ir) به آدرس signal-tahlil  مراجعه فرمایید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *