2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بی‌اعتنایی بورس به پاتک خودرویی‌ها

بی‌اعتنایی بورس به پاتک خودرویی‌ها

چهارشنبه هفته‌ی گذشته شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودروها را به طور متوسط معادل 40 درصد تعیین کرد. اما وزارت صمت حاضر نشد مسئولیت ابلاغ و اجرای آن را در سالی که مهار تورم نام‌گذاری شده به عهده گیرد.

در ادامه، محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری، با اعداد اعلام شده از جانب شورای رقابت مخالفت کرد و خواستار تعدیل میزان افزایش قیمت‌ها شد. طبیعتا این‌کار به زیان خودروسازها خواهد بود.

با توجه به اینکه بازار سهام معمولا وابستگی زیادی با گروه خودرویی دارد، انتظار بسیاری بر این بود که امروز شاهد واکنش منفی کلیت بازار به اخبار گروه خودرویی باشیم؛ اما عکس این اتفاق رخ داد و عمده گروه‌ها(به جز خودرویی‌ها) پرتقاضا ظاهر شدند.

دومین رشد بالای شاخص کل

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران بیش از سه درصد رشد کرد، این رقم دومین رشد بالای شاخص در بیش از یک‌ماه اخیر است.

رکوردشکنی ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات خرد به حدود 18 هزار میلیارد تومان رسید، این عدد بالاترین رقم ارزش معاملات در یک‌و‌نیم سال اخیر است. لازمه تداوم روند صعودی بورس، بالا بودن ارزش معاملات و تقویت سمت تقاضا است.

در محدوده‌های قیمتیِ فعلی اگرچه همچنان نمادهایی وجود دارند که از کلیت بازار عقب افتاده‌اند اما باید در خرید سهام دقت زیادی به خرج داد و جانب احتیاط را رعایت کرد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *