1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

احساسات حاکم بر بازار بار دیگر از محدوده صعودی خارج شد

احساسات حاکم بر بازار بار دیگر از محدوده صعودی خارج شد

احساسات حاکم بر بازار بار دیگر از محدوده صعودی خارج شد

داده‌های تازه نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر از محدوده صعودی خارج شده و در حال حاضر در وضعیتی خنثی قرار دارد.

به گزارش کریپتو نیوز، هفته گذشته احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال وارد محدوده مثبت شد اما نتوانست موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند. داده‌های وب‌سایت تحلیلی اومنیکس (Omenics) نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۷ روزه امتیاز احساسات بازار یا همان سنت اسکور (sentscore)، برای ارزهای مطرح بازار از ۶.۰۸ در هفته گذشته به ۵.۹۴ کاهش یافته است.

گفتنی است پلتفرم اومنیکس احساسات بازار را با توجه به اخبار، شبکه‌های اجتماعی، تحلیل تکنیکال، روندهای پرطرفدار و عوامل فاندامنتال مربوط به هر ارز دیجیتال و بر اساس الگوریتم‌های وابسته به آنها بررسی می‌کند. در حال حاضر، این پلتفرم تنها ۳۵ ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهد. امتیاز احساسات همواره عددی بین ۰ تا ۱۰ است که امتیاز بالاتر از ۵.۹ در منطقه مثبت و امتیاز زیر ۴ در منطقه منفی قرار می‌گیرد.

در هفت روز گذشته تنها سنت اسکور دو ارز دیجیتال افزایش یافته است که هر دوی آنها هم استیبل کوین بوده‌اند. در این مدت سنت اسکور یو‌اس‌دی کوین (USDC) ۹ درصد و سنت اسکور تتر ۲ درصد بیشتر شده است. امتیاز احساسات تتر و دیگر ارزهای این فهرست بالاتر از ۵ است، با این حال رشد سنت اسکور یو‌اس‌دی کوین به اندازه‌ای نبوده است که بتواند امتیاز این ارز دیجیتال را به محدوده ۵ تا ۵.۹ برساند.

میزان سقوط سنت اسکور ارزهای این فهرست نسبتاً کم بوده است. بیشترین سقوط مربوط به لایت کوین است که کاهش ۵ درصدی امتیاز احساسات بازار خود را تجربه کرده است و پس از آن ارزهای دیجیتال بایننس کوین، ریپل و پولکادات هرکدام ۳ درصد، اتریوم ۲ درصد، بیت کوین و کاردانو ۱ درصد و یونی سواپ ۰.۴ درصد کاهش سنت اسکور داشته‌اند.

تعداد ارزهای با سنت اسکور مثبت که هفته گذشته ۶ مورد بود، این هفته به ۵ مورد کاهش یافته است. ۵ ارز مثبت این فهرست به ترتیبِ امتیاز بیت کوین، اتریوم، پولکادات، کاردانو و یونی سواپ هستند. ۴ مورد از ارزهای این فهرست امتیازی بین ۵.۴ تا ۵.۷ دارند و یو‌اس‌دی کوین با امتیاز ۴.۸ منفی‌ترین احساسات را میان ۱۰ ارز برتر بازار به خود اختصاص داده است.

تفسیر امتیاز احساسات بازار:

  • ۰ تا ۲.۵: بسیار منفی
  • ۲ تا ۳.۹: تا حدی در منطقه منفی
  • ۴ تا ۵.۹: منطقه خنثی
  • ۶ تا ۷.۴۹: تا حدی در منطقه مثبت
  • ۷.۵ تا ۱۰: بسیار مثبت
احساسات حاکم بر بازار بار دیگر از محدوده صعودی خارج شد

وضعیت احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته نزولی‌تر شده است. میانگین امتیاز ۲۴ ساعته ۱۰ ارز دیجیتال حاضر در این فهرست که دوشنبه هفته گذشته ۶.۲۲ بود، دوشنبه این هفته به ۵.۸۸ کاهش یافته است. تغییرات ۲۴ ساعته نشان می‌دهد که ۴ ارز با کاهش سنت اسکور مواجه شده‌اند و در این میان یو‌اس‌دی کوین که در تغییرات ۷ روزه بهترین عملکرد را داشته، با کاهشی ۸ درصدی در امتیاز احساسات، بدترین عملکرد را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. کمترین کاهش هم مربوط به اتریوم است که تنها ۰.۳ درصد از سنت اسکور آن کاسته شده است.

در آن سوی فهرست، ارزهایی قرار دارند که در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش سنت اسکور مواجه شده‌اند. بیشترین رشد امتیاز مربوط به ریپل بوده است که در این مدت ۵ درصد افزایش سنت اسکور داشته و این در حالی است که امتیاز پولکادات کاملاً بدون تغییر بوده است. با وجود اینکه میانگین امتیاز احساسات ۲۴ ساعته ارزهای این فهرست کاهش یافته و از محدوده صعودی خارج شده است، همچنان ۴ ارز دارای امتیاز مثبت هستند که در این میان بیت کوین امتیاز ۷.۲ و ارزهای اتریوم، کاردانو و پولکادات امتیاز 6.4 را به ثبت رسانده‌اند. سایر ارزهای امتیازی بین ۵.۱ تا ۵.۹ دارند، به‌غیر از یو‌اس‌دی کوین که سنت اسکور آن مجدداً به کمتر از ۵ رسیده و اکنون ۴.۴ است.

احساسات حاکم بر بازار بار دیگر از محدوده صعودی خارج شد

در میان ۲۵ ارز دیگری که اومنیکس وضعیت آنها را بررسی کرده، تنها سنت اسکور هفت‌روزه ۹ ارز رشد داشته است. در این میان مونرو با ۲۱ درصد رشد بهترین عملکرد را داشت، اومیسگو (OmiseGO) با ۹ درصد رشد جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و کمترین رشد هم ۰.۱ درصد و مربوط به ارز دیجیتال زیرو ایکس (ZRX) بود. از طرفی دیگر سینتتیکس (Synthetix) با سقوطی ۷.۷ درصدی بیشترین کاهش سنت اسکور را داشته و ویوز (Waves) هم با کمی اختلاف کاهشی ۷ درصدی را تجربه کرد. در این بین کوانتم (Qtum) با ۰.۶ درصد کاهش امتیاز کمترین سقوط را در هفت روز گذشته به ثبت رساند.

در حال حاضر تنها ۴ مورد از فهرست ۲۵ ارزی اومنیکس در محدوده مثبت قرار دارند و این در حالی است که هفته گذشته ۱۰ ارز چنین وضعیتی داشتند. هفته پیش ۴ ارز و این هفته تنها ۲ ارز سنت اسکوری زیر ۵ دارند و این یعنی ۲ ارز دیگر به محدوده خنثی در ۵ تا ۵.۹ رسیده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *