سایت ارزی (Arzee)/ مدیرعامل شرکت توانیر گفت: کاهش یا حذف خاموشی از برنامه ها، به همکاری مردم در کاهش مصرف نیاز دارد.

«محمدحسن متولی‌زاده» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه به دلیل موج گرما در کشور مصرف برق افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: امروز با وجود نیمه تعطیل بودن کشور همچنان شاهد صعودی بودن مصرف برق هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف از میزان تولید برق فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: امروز تعدادی از نیروگاه های برق آبی نیز از مدار خارج شد و به دنبال آن تولید کاهش پیدا کرد به همین دلیل مجبور به اعمال خاموشی هایی در برخی نقاط کشور شدیم.

به گفته وی، امکان برنامه ریزی برای بازگشت نیروهای برق آبی وجود ندارد و با وجود تلاش مسئولان، برای بازگرداندن این نیروگاه ها به مدار زمان طولانی نیاز است.

متولی زاده تاکید کرد: مردم با همکاری و انجام روش های ساده می توانند در این ایام که بار دیگر شیوع ویروس کرونا اوج گرفته است، به یکدیگر کمک کنند.

وی تصریح کرد: مردم در مناطق گرمسیر به دلیل دمای بالای هوا از خاموشی مستثنی هستند اما این هموطنان با خاموش کردن حداقل یک دستگاه کولر می توانند از میزان خاموشی های کشور کم کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: افراد محدودی برق بسیار زیادی را به صورت غیر مجاز برای استخراج رمزارز استفاده می کنند که این موضوع خیانت به ملت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت شناسایی، این افراد را برای برخورد جدی به دستگاه قضا معرفی کنند.