تجارت نیوز
 
قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته کمی افزایش یافت. با وجود این، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: گوشت تابع عرضه و تقاضا است و گوشت دام سنگین که حدود ۵۸ الی ۶۰ هزار تومان بوده، به همان قیمت باقی‌مانده است.

قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و یکم مرداد ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است (بازار):

راسته با استخوان گوسفندی
۱۴۷,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی
۱۶۹,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه
۱۶۲,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله
۱۶۶,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله
۱۶۴,۰۰۰
گردن گوسفندی
۱۳۳,۰۰۰
قلوگاه گوساله
۱۴۷,۰۰۰
گردن گوساله
۱۲۶,۰۰۰
قلم گوساله
۱۵,۰۰۰
دمبالیچه گوسفندی
۶۴,۰۰۰
سردست گوسفندی
۱۱۹,۰۰۰
ماهیچه گوساله
۱۶۲.۰۰۰
دمبالیچه گوسفندی
۹۰,۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند
۱۲۶.۰۰۰
شقه لاشه گوسفندی
۱۲۷,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی
۱۳۴,۰۰۰

ثبات بازار گوشت در ایام محرم
در همین رابطه، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: گوشت تابع عرضه و تقاضا است و گوشت دام سنگین که حدود ۵۸ الی ۶۰ هزار تومان بوده به همان قیمت باقی‌مانده است.

سید احمد مقدسی، درباره وضعیت ساماندهی و کنترل بازار گوشت در ایام محرم گفت: با توجه به اینکه ایام محرم است، ولی هیات‌ها مثل قبل به علت بیماری کرونا، مراسم برگزار نمی‌کنند و محرم امسال با دو سال پیش، تفاوت زیادی دارد حتی سال پیش هم قیمت در بازار گوشت فرقی نکرده بود.

وی افزود: قیمت دام زنده را ۵۸ الی ۶۰ هزار تومان به قصاب تحویل می‌دهیم و بعد از کشتار دام فاصله قیمت گوشت از تولیدکننده تا مصرف‌کننده زیاد می‌شود که باعث رنجش تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

مقدسی در خصوص اینکه آیا راهکاری برای حذف واسطه وجود دارد گفت: راهکارهای زیادی را بارها ارائه کردیم، ولی این راهکارها اجرایی نیست و اگر بخواهند این واسطه‌ها را از بین ببرند خیلی راحت می‌تواند این کار را انجام دهند، ولی متأسفانه فعلا راهکاری برای عملیاتی شدن این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم عرضه را مستقیم به‌دست مصرف‌کننده برسانیم و راهکارها فقط در حد حرف و شعار است