1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت انواع شیرینی‌های مخصوص محرم

قیمت انواع شیرینی‌های مخصوص محرم

سایت ارزی (Arzee)/در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، توزیع نذورات در خوراکی‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از اقلام، شیرینی جاتی نظیر میکادو و کیک یزدی از جمله این موارد است.

با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی تقاضا برای خرید برخی اقلام از جمله شیرینی های مخصوص محرم افزایش پیدا می کند. مراسمات و ایستگاه‌های صلواتی از شیرینی‌های مختلفی استفاده می‌شود که می توان از شیرینی دانمارکی، زبان، کشمشی، میکادو، شیرینی نارگیلی و کیک یزدی استفاده کنیم.

قیمت این محصولات به نسبت سال گذشته به گفته یکی از شیرینی فروشان افزایش حدود 40 درصدی را تجربه کرده است که البته با توجه به شرایط روز جامعه و شیوع گسترده بیماری کرونا تقاضا برای این محصولات کم شده است.

به طوری که علی بهره مند رییس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان درباره وضعیت تقاضا در ماه محرم، گفت: به نظر نمی‌رسد در این ماه تقاضا به اندازه سال‌های قبل باشد؛ قیمت‌ها نیز اگر چه فعلا تغییری نداشته، اما به احتمال زیاد در محرم امسال به دلیل رشد بهای مواد اولیه، با افزایش قیمت کیک و شیرینی همراه باشیم

نرخنامه اعلامی از سوی اتحادیه به شرح زیر است:

در حال حاضر قیمت شیرینی دانمارکی و زبان کیلویی ۵۰هزار و هر کیلو کیک یزدی ۳۸هزار تومان است. براساس قیمت‌های اعلامی از سوی قنادان و شیرینی‌فروشان قیمت هر یک از این شیرینی‌ها به صورت زیر است:

نام شیرینی  نرخ یک کیلو
شیرینی میکادو ۵۵۰۰۰ تومان 
شیرینی کشمشی ۴۵۰۰۰ تومان
شیرینی نارگیلی ۹۵۰۰۰ تومان
شیرینی دانمارکی ۶۰۰۰۰ تومان
کیک یزدی ۳۸۰۰ تومان

البته اختلاف قیمت این محصولات در مناطق مختلف تهران موجب شده است که برخی از قنادی‌ها قیمت‌های عجیبی از آن‌ها به مشتریان خود ارائه دهند که به طور مثال قیمت شیرینی نارگیلی تا ۱۱۰ هزار تومان نیز افزایش داشته است و یا شیرینی میکادو تا کیلویی ۷۰ هزار تومان نیز فروخته می‌شود.

قیمت شیرینی محرم

موضوعی که بسیار قابل تامل است اینجاست که قیمت ها در مناطق مختلف تهران متفاوت بوده و برخی ها خارج از نرخ مصوب قنادی ها این موارد را به فروش می رسانند.

قیمت شیرینی محرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *