فارس/ امروز در بازارهای جهانی افزایش ارزش دلار و انتظار بازار برای صحبت های رئیس فدرال رزرو آمریکا، باعث کاهش سه دلاری ارزش طلا شد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل 3.2 دلار در هر اونس در لحظه انتشار خبر کاهش یافت.

نخست اینکه ارزش دلار افزایش یافت و معمولا قیمت طلا در بازارهای جهانی با ارزش دلار رابطه عکس دارد زمانی که ارزش دلار بالا می رود قیمت اونس طلا نیز کاهش می یابد.

از آنجایی که طلا در بازارهای جهانی با دلار معامله می شود، بالا رفتن ارزش دلار، ارزش این فلز را برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر می سازد بنابراین تقاضا کاهش می یابد و به دنبال آن قیمت نیز پایین می آید.

امروز ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی افزایش یافت و قیمت طلا را پایین کشید.

دوم اینکه سرمایه گذاران فلز زرد در انتظارند که فردا رئیس فدرال رزرو آمریکا در سمپوزیوم جکسون هول چه صحبت هایی خواهد کرد و آیا محتوای صحبت های ایشان، می تواند امیدواری را برای سرمایه گذاری روی طلا بیشتر کند؟

رئیس فدرال رزور گفته است که در سمپوزیوم فردا صحبت های جدیدی خواهد داشت که وسرمایه گذاران دست نگه داشته اند. و این هم عاملی برای کاهش خرید طلا و کاهش قیمت شده است.

امروز هر اونس طلا با 3.2 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1787 دلار معامله شد، قیمت این فلز زرد امروز نسبت به یکماه گذشته 11.4 دلار و نسبت به یکسال گذشته 167 دلار با کاهش همراه شد.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1779 و در بیشترین زمان 1791 دلار به فروش رفت.

در گروه سایر فلزات گرانبها نیز نقره کاهش 23 دلاری داشت و فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم کاهش هایی به ترتیب 8 و 47 دلار را رقم زدند.