سایت ارزی (Arzee)/ قیمت هویج به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده و برای هفته آینده هویج به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد رسید.
مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار تهران در مصاحبه با رادیو گفت وگو ضمن اشاره به عدم کمبود هویج در کشور گفت: دزفول حدود ۵ میلیون تولید هویج برای کل کشور دارد و فاصله ۲۰ روزه ای پس از اتمام هویج دزفول تا به بار نشستن هویج در سایر استان ها موجب بروز این مشکلات شده است.
دارایی نژاد تصریح کرد: قیمت هویج به کیلویی ۱۲ هزار تومان رسیده و از حدود ۶۵۰ تن باری که دیشب وارد میدان تره بار شده، نزدیک به ۴۰۰ تن آن به فروش رسیده و برای هفته آینده هویج به زیر ۱۰ هزار تومان خواهد رسید.
وی ضمن اشاره به بی سابقه بودن این افزایش قیمت خاطرنشان کرد: به دلیل کرونا، استقبال از هویج بسیار زیاد شده و آبمیوه گیری هایی که تنها چند کیسه هویج تهیه می کردند این مقدار را به ۱ تن افزایش دادند و همچنین استقبال مردم نیز زیاد شده است.
رئیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار تهران با اشاره به صادرات دلالان به کشورهای همسایه که به کمبودها دامن زده افزود: به استاندارها اعلام شده که با توجه به کمبود در این فاصله ۲۰ روزه اجازه صادرات گرفته شود و خوشبختانه از دیشب آرامشی بر بازار حاکم شده است.
همچنین رحمت الله نوروزی – عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی – ضمن اشاره به قاچاق هویج در الیگودرز و ازنا و نگهداری هویج در آنجا گفت: به دلیل کرونا، قیمت آب هویج و آب سیب به لیتری ۵۰ هزار تومان رسیده است.
وی با اشاره به بالا بودن سطح زیر کشت هویج در کشور و عدم نگرانی در این باره خاطرنشان کرد: مردم نباید دغدغه مرغ و هویج داشته باشند و امیدواریم وزیر جدید در مسئله ورود کرده و به زودی مشکل را برطرف کند.