1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۶۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند

۶۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند

۶۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند

نظرسنجی تازه صرافی جمینی پیش‌بینی می‌کند که تعداد سرمایه‌گذاران آمریکایی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ تقریباً دوبرابر خواهد شد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از آمریکایی‌های بالغ نسبت به ارزهای دیجیتال «کنجکاو» هستند.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس نظرسنجی اخیر جمینی، چیزی در حدود دوسوم بزرگسالان در آمریکا نسبت به یادگیری در حوزه ارزهای دیجیتال یا خرید آنها در آینده نزدیک علاقه‌مند هستند.

جمینی که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال است و تایلر و کامرون وینکلواس آن را ایجاد کرده‌اند، در گزارش تازه خود با عنوان «گزارش وضعیت ارزهای دیجیتال آمریکا»، محبوبیت این بازار در آمریکا را زیر ذره‌بین برده است. این نظرسنجی با حضور ۳,۰۰۰ شهروند آمریکا که بین ۱۸ تا ۶۵ سال سن داشتند و درآمد خانوار آنها ۴۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر بود، انجام گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال، سرمایه‌گذاران آمریکایی ارزهای دیجیتال به‌شدت افزایش یافته است و تنوع سرمایه‌گذاران هم بیشتر شده است. ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خود را نسبت به ارزهای دیجیتال «کنجکاو» نشان داده‌اند؛ این یعنی آنها در حال حاضر ارز دیجیتالی ندارند ولی نسبت به یادگیری در ارتباط با آنها تمایل دارند و یا در نظر دارند در آینده‌ای نزدیک نسبت به خرید این ارزها اقدام کنند.

طبق نتایج این نظرسنجی، جمینی برآورد می‌کند که ۱۴ درصد (۲۳.۲ میلیون فرد بالغ) از جمعیت آمریکا، ارزهای دیجیتال دارند. به‌صورت بالقوه می‌توان گفت که تعداد سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۱ دوبرابر خواهد شد؛ چرا که ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در طول سال جاری میلادی ارزهای دیجیتال می‌خرند. در بخشی از گزارش جمینی آمده است:

این یعنی ۱۹.۳ میلیون فرد بالغ؛ یعنی جهشی ۲ برابری در تعداد افرادی که در حال حاضر ارزهای دیجیتال دارند.

نکته جالب دیگر این نظرسنجی، رشد بالقوه سرمایه‌گذاران زن در حوزه ارزهای دیجیتال است. بر اساس برآوردهای جمینی، در حال حاضر تنها ۲۶ درصد سرمایه‌گذاران زن هستند. داده‌های این صرافی نشان می‌دهد که زنان بیش از مردان نسبت به ورود به بازار در کوتاه‌مدت علاقه نشان داده‌اند. در این نظرسنجی ۵۳ درصد از افرادی که اعلام کردند نسبت به این حوزه کنجکاوند، زن بودند.

نوا پرلمن (Noah Perlman)، مدیر ارشد بخش عملیات جمینی، با بیان این موضوع که این صرافی برای از میان برداشتن موانع ورود به این بازار، نسبت به دانش‌افزایی، اولویت قرار دادن امنیت و قانون‌گذاری هوشمند تلاش می‌کند، افزود:

این پژوهش جدید نشان‌دهنده گوناگونی ارزشمندی در بحث سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است که با آغوشی باز پذیرفته می‌شود. [این یعنی] بخش گسترده‌تری از مشترکان بازار رویکردی مثبت در ارتباط با تکامل بازار در بلندمدت دارند.

گزارش‌های دیگری هم که در طول سال جاری میلادی منتشر شده‌اند، نوید مقبولیت بیشتر ارزهای دیجیتال در آمریکا را می‌دهند. در ماه مارس (فروردین)، شرکت میزوهو سکیوریتیز (Mizuho Securities) در گزارشی برآورد کرد که ۱۰ درصد از ۴۰۰ میلیارد دلار بسته‌های حمایتی دولت آمریکا، ممکن است صرف خرید بیت کوین شده باشد. پیپلسی (Piplsay) هم در بررسی‌های خود عنوان کرد که ۲۵ درصد از آمریکایی‌ها بیت کوین دارند و ۲۷ درصد از آنها هم در نظر دارند در سال جاری بیت کوین بخرند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *