1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۴ پیش‌بینی جنجالی برای قیمت بیت کوین؛ از ۵هزار تا ۲۵۰هزار دلار!

۴ پیش‌بینی جنجالی برای قیمت بیت کوین؛ از ۵هزار تا ۲۵۰هزار دلار!

۴ پیش‌بینی جنجالی برای قیمت بیت کوین؛ از ۵هزار تا ۲۵۰هزار دلار!

اتفاقات سال ۲۰۲۲ بازار ارزهای دیجیتال بیش از گذشته بر باعث اختلاف‌نظر بر سر آینده بیت کوین میان تحلیلگران ، مدیران و سرمایه‌گذاران شده است. در حالی که مدیرعامل یک صرافی‌های ارز دیجیتال انتظار رسیدن بیت کوین به ۴۰٬۰۰۰ دلار تا تابستان ۲۰۲۳ را دارد، یک شرکت خدمات بانکی و مالی بین‌المللی کاهش قیمت بیت کوین تا ۵٬۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است.

اریک ورهیس: بیت کوین ۴۰٬۰۰۰ دلاری تا تابستان

به گزارش کوین تلگراف، اریک ورهیس (Erik Voorhees)، بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال شِیپ‌شیفت، در مصاحبه‌ای با بنک‌لِس در دوم ژانویه (۱۲ دی) ضمن اظهار خوش‌بینی نسبت به رشد احتمالی قیمت بیت کوین در سال جاری گفت:

تعجب نمی‌کنم اگر بیت کوین تا تابستان به ۴۰٬۰۰۰ دلار برسد.

ورهیس اضافه کرد که اگر پیش‌بینی او محقق شود، بیت کوین نسبت به قیمت حدود ۱۶٬۷۰۰ دلاری کنونی خود، رشدی ۲.۵ برابری را تجربه می‌کند که به گفته‌ای او یک بازدهی عالی خواهد بود.

مدیرعامل صرافی شِیپ‌شیفت با اشاره به اینکه زمان شروع بازار صعودی بعدی دقیقا مشخص نیست، گفت که بول‌ران بعدی طی ۶ ماه تا ۳ سال آینده رخ خواهد داد.

او این ایده را که شروع روند صعودی ممکن است ۱۰ سال طول باشد با این استدلال رد کرد که وقوع چنین اتفاقی به معنی سقوط کل بازار ارزهای دیجیتال خواهد.

ورهیس با نگاهی به آینده خاطرنشان کرد که شرایط اقتصاد کلان، نرخ بهره و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه عوامل مهمی هستند که چگونگی عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری را تعیین می‌کنند.

او همچنین اشاره کرد که نظرات تحلیلگران خارج از بازار درمورد ارزهای دیجیتال بی‌اهمیت است،‌ زیرا این تحلیلگران همان افرادی هستند که شروع رالی بعد آن‌ها را غافل‌گیر خواهد کرد.

وورهیز در پایان گفت:

 چه در بازار صعودی باشیم، چه در بازار نزولی، هم‌‌اکنون در میانه یک انقلاب هستیم.

تیم دریپر: بیت کوین ۲۵۰٬۰۰۰ دلاری تا آوریل ۲۰۲۴

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار میلیارد با انتشار عکسی از خود در توییتر در یکم ژانویه (۱۱ دی) بار دیگر بر پیش‌بینی بیت کوین ۲۵۰٬۰۰۰ دلاری خود در سال جاری تأکید کرد.

۴ پیش‌بینی جنجالی برای قیمت بیت کوین؛ از ۵هزار تا ۲۵۰هزار دلار!

دریپر، اولین بار پیش‌بینی جسورانه بیت کوین به ۲۵۰٬۰۰۰ دلاری را در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷) طی یک سخنرانی در دانشگاه دریپر در سن متئو مطرح کرد. او در آن زمان گفت که پیش‌بینی می‌کند قیمت هر بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰٬۰۰۰ خواهد رسید.

دریپر خاطرنشان کرد افرادی که پیش‌بینی بیت کوین ۲۵۰٬۰۰۰ دلاری را باور می‌کنند از نظر دیگران دیوانه هستند، با این حال او به مخاطبانش اطمینان داد که در نهایت این اتفاق فوق‌العاده خواهد افتاد.

او اذعان کرد که پیش‌بینی بیت کوین ۲۵۰٬۰۰۰ دلاری تا سال ۲۰۲۲ کمی نادرست بود، اما گفت که باور دارد این اتفاق مطمئناً پیش از هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) رخ خواهد داد.

با این همه، کاربران توییتر درمورد پیش‌بینی صعودی او نظرات مختلفی دارند. کاربری نوشت از زمانی که سلسیوس یک بیت کوین او را دزدیده، علاقه خود را به پیگیری قیمت بیت کوین از دست داده است و در حالی یک کاربر پیش‌بینی کرد که بعید است قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۰٬۰۰۰ دلار برسد، دیگری در پاسخ به دریپر نوشت:

شما بیش‌ازحد خوش‌بین هستید.

مایک مک‌گلون: بیت کوین ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری تا سال ۲۰۲۵

نظرات دریپر، حتی در میان حامیان بیت کوین نیز بیش‌ازحد صعودی به نظر می‌رسد.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ که در گذشته نیز نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین بود، در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور) عنوان کرد که قیمت این ارز دیجیتال تا ۲۰۲۵ نهایتاً به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

او قبلاً نیز این پیش‌بینی را یک بار در خلال مصاحبه‌ای در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) انجام داده بود که در آن گفته بود که بیت‌کوین در مسیر رسیدن به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۵ قرار دارد.

یک سال بعد، او در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز بر سر پیش‌بینی خود ایستاد و گفت که بیت کوین دیر یا زود به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. مک‌گلون خاطرنشان کرد:

دلیل این امر عرضه رو به کاهش است، آن‌هم در حالی که پذیرش و تقاضا رو به افزایش است.

استاندارد چارترد: بیت کوین ۵٬۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۳

شرکت بانکداری بریتانیایی استاندارد چارترد (Standard Chartered) در دسامبر (آذر) پیش‌بینی کرد که یکی از غافلگیری‌های احتمالی بازار مالی در سال ۲۰۲۳، کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از ۵٬۰۰۰ دلار است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر)، افزایش سوددهی و سقوط ارزش سهام‌های فناوری می‌تواند منجر به تسریع فروش بیت کوین شده و باعث ورشکستگی بیشتر و سقوط ارزهای دیجیتال و ازبین‌رفتن اعتماد سرمایه گذاران به دارایی‌های دیجیتال شود.

با این حال، اریک رابرتسن (Eric Robertsen)، رئیس جهانی تحقیقات و استراتژیست ارشد استاندارد چارترد خاطرنشان کرد که این پیش‌بینی با دیدگاه او و نظر کلی بازار فاصله دارد و کمی دور از واقعیت است.

در حالی که برخی از چهره‌های صنعت ارزهای دیجیتال به اندازه‌ای به پیش‌بینی‌ خود از قیمت بیت کوین در سال‌های آتی اطمینان دارند که آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، برخی دیگر در به اشتراک‌گذاشتن نظرات خود در این زمینه محتاطانه‌تر عمل می‌کنند.

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، بنیان‌گذار و یکی از مدیران پلتفرم مدیریت دارایی‌های دیجیتال نکسو اخیراً عنوان کرده است که عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

الکس مک‌کیوری (Alex McCurry)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین سالیدی‌فای نیز در ۳ ژانویه (۱۳ دی) به کوین تلگراف گفت که بیت کوین یک دارایی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» با وجود انتشار پست‌های مکرر درباره بیت کوین در ماه‌های اخیر در توییتر خود،‌ پیش‌بینی‌ای از قیمت بیت کوین منتشر نکرده است.

کیوساکی در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر) گفت که در حال سرمایه‌گذاری در بیت کوین است و از این کار بسیار هیجان‌زده است؛ زیرا برخلاف دیگر توکن‌ها که به گفته او به‌عنوان اوراق بهادار دسته‌بندی می‌شوند، بیت کوین مانند طلا، نقره و نفت در دسته کامودیتی‌ها قرار دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *