1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳

پس از رشد ۵۵درصدی اتریوم در سه‌‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، بررسی داده‌های آنچین و تکنیکال نشان می‌دهد که در فصل جاری احتمال افزایش قیمت تا محدوده ۳٬۰۰۰ دلاری وجود دارد.

قیمت اتریوم در آستانه بریک اوت احتمالی

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم پس از رسیدن به کف ۸۸۰ دلاری در ژوئن (خرداد) گذشته و عبور از رویدادهای نزولی از جمله سقوط صرافی FTX، افزایش نرخ بهره بانکی و تشدید برخوردهای قانونی با کسب‌وکارهای این حوزه در ایالات متحده، بیش از ۲ برابر شده است.

در همین زمان، یک خط روند صعودی و یک مقاومت افقی، الگوی مثلث صعودی روی نمودار ۳روزه اتریوم تشکیل داده‌اند. این الگو نشان می‌دهد در حالی که اوج قیمت تقریباً در سطح مشخصی باقی مانده، کف قیمت با فشار خریداران پیوسته در حال افزایش بوده و بیانگر افزایش فشار فروش در نزدیکی مقاومت روی نمودار است.

قیمت اتریوم از روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) در تلاش برای عبور احتمالی از مقاومت افقی خود در محدوده ۱٬۷۰۰ تا ۱٬۸۲۰ دلار است. بریک اوت زمانی تأیید خواهد شد که بسته‌شدن کندل قیمت بالاتر از محدوده مقاومت با افزایش حجم معاملات همراه باشد. هدف قیمتی پس از بریک اوت این الگو نیز برابر با طول ارتفاع مثلث خواهد بود.

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳
الگوی مثلث صعودی روی نمودار ۳روزه قیمت اتریوم.

به عبارت دیگر، بسته به اینکه معامله‌گران کدام خط روند صعودی (T1 و T۲ در نمودار بالا) را به‌عنوان حمایت در نظر بگیرند، قیمت اتریوم می‌تواند تا محدوده ۳٬۵۵۰ تا ۳٬۹۰۰ دلار افزایش یابد. این اتفاق می‌تواند به معنای احتمال افزایش ۸۰درصدی قیمت تا ماه ژوئن (خرداد) باشد.

در مقابل، پول‌بک از محدوده ۱٬۷۰۰ تا ۱٬۸۲۰ دلاری، خطر به‌تأخیرافتادن شروع روند صعودی و اصلاح گسترده‌تر قیمت را به همراه دارد.

تداوم روند انباشت اتریوم توسط نهنگ‌ها

از منظر تحلیل آن‌چین، روند کوتاه‌مدت و بلندمدت قیمت اتریوم صعودی به نظر می‌آید.

آخرین داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت نشان می‌دهد که اکثر گروه‌های نهنگ اتریوم سرعت انباشت خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند. برای نمونه، آن بخش از عرضه اتریوم که در اختیار آدرس‌هایی با موجودی ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ توکن (رنگ آبی در نمودار زیر) است، در ماه مارس (اسفند) ۰.۵درصد افزایش یافته است.

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳
نمودار توزیع اتریوم میان گروه‌هایی با موجودی حداقل ۱٬۰۰۰ اتریوم.

به طور مشابه، گروه‌های با موجودی یک تا ۱۰میلیون اتریوم (قهوه‌ای) و ۱۰میلیون تا ۱۰۰میلیون اتریوم (قرمز) به‌ترتیب شاهد افزایش ۰.۴درصدی و ۰.۵درصدی سهم خود از عرضه بوده‌اند.

این رشد در بحبوحه اتفاقی رخ داد که به نظر می‌رسد جذب فشار فروش توسط گروه‌هایی با موجودی ۱۰۰٬۰۰۰ تا یک میلیون اتریوم (صورتی) و ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ اتریوم (نارنجی) باشد.

در عین حال، این رشد را می‌توان به افزایش اتریوم‌هایی نسبت داد که مستقیماً یا با استفاده از پلتفرم‌های واسطه مانند لیدو دائو (Lido DAO) در قراردادهای هوشمند اتریوم سهام‌گذاری شدند.

میزان خالص اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده در آدرس رسمی اتریوم ۲.۰ پس از افزایش حدود ۳.۵درصدی در ماه مارس (فروردین)، از مرز ۱۸میلیون اتریوم گذشت.

میزان اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده، پیش از انجام به‌روزرسانی‌های شانگهای و شاپلا در ۱۲ آوریل (۲۳ فرودین)، افزایش یافته است که امکان برداشت اتریوم را برای سهام‌گذاران فراهم می‌کند. در حال حاضر، این امکان وجود ندارد.

شاخص MVRV Z-Score: اتریوم در آستانه شروع روند صعودی

تحلیل‌های صعودی بیشتر بر مبنای ورود شاخص «MVRV Z-Score» اتریوم به مرحله‌ای است که پیش از دوره‌های افزایش بلندمدت قیمت اتریوم در گذشته، در آنجا قرار داشته است.

۳ دلیل برای جهش اتریوم به ۳هزار دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳
شاخص MVRV Z-Score اتریوم.

شاخص MVRV Z-Score ارزیابی می‌کند آیا اتریوم نسبت به ارزش منصفانه (واقعی) بیش از حد یا کمتر ارزش‌گذاری شده است. به‌عنوان یک قاعده، امتیاز این شاخص زمانی که قیمت در بازار از قیمت تحقق‌یافته (Realized Value) بالاتر می‌رود، سقف بازار (منطقه قرمز) و در شرایط مقابل، کف بازار (منطقه سبز) را نشان می‌دهد.

روندهای صعودی پیشین اتریوم هم‌زمان با خروج شاخص MVRV Z-Score از منطقه سبز آغاز شده است که نشان می‌دهد ممکن است این اتفاق طی سه ماه آینده نیز رخ دهد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *