1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گوشی‌های ریلمی ۸s 5G و ریلمی ۸i با باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده مدیاتک معرفی شدند

گوشی‌های ریلمی ۸s 5G و ریلمی ۸i با باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پردازنده مدیاتک معرفی شدند

ریلمی امروز در جریان رویداد معرفی محصولات جدیدش در هند، از دو گوشی هوشمند جدید با نام‌های ریلمی ۸s 5G و ریلمی ۸i رونمایی کرد. هر دوی این گوشی‌ها که میان‌رده‌ها محسوب می‌شوند به چیپست‌های جدید مدیاتک، باتری‌های بزرگ و ویژگی Dynamic RAM Expansion مجهز هستند.

در توضیح این ویژگی، گفته می‌شود با در اختیار قرار دادن بخشی از حافظه به حافظه‌ی رم، کاربر می‌تواند ظرفیت رم بیشتری در اختیار داشته باشد.

ریلمی ۸s 5G

ریلمی ۸s 5G اولین گوشی هوشمندی است که از چیپ دایمنسیتی ۸۱۰ استفاده می‌کند. این چیپ به ۸ هسته پردازشی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 مجهز است.

این گوشی در دو نسخه با دو حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4X تولید شده است، اما حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت است که البته می‌توان با استفاده از حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی ظرفیت آن را ارتقا داد.

ریلمی 8s 5G

با توجه به تصاویر، به‌نظر می‌رسد قاب پشتی ریلمی ۸s 5G میزبان ماژول دوربین اصلی با ۴ لنز است، اما در واقع این دوربین به ۳ سنسور مجهز شده و لنز چهارم یک استیکر است که روی آن عبارت AI نوشته شده است و از به‌کار گیری هوش مصنوعی در این دوربین حکایت دارد.

سنسور اصلی ماژول دوربین از نوع ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است. دو سنسور دیگر از نوع ۲ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها عکاسی سیاه و سفید برای حالت پرتره و دیگری عکاسی ماکرو تا ۴ سانتی‌متر ارائه می‌کند.

ریلمی 8s 5G

در پنل جلویی ریلمی ۸s 5G شاهد حضور یک نمایشگر ۶/۵ اینچی با پنل ال‌سی‌دی هستیم که در گوشه‌ی سمت چپ و بالای آن یک حفره برای قرارگیری دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه در نظر گرفته شده است. این نمایشگر رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد.

در زیر این نمایشگر بزرگ، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی حضور دارد. ریلمی آداپتور شارژ سریع و کابل USB-C مورد نیاز را درون جعبه‌ی دستگاه قرار داده است و نیاز به تهیه‌ی جداگانه‌ی آن‌ها نیست.

همان‌طور که از نام ریلمی ۸s 5G پیداست، این گوشی از شبکه‌ی ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل پیش‌فرض دستگاه اندروید ۱۱ است که با نسخه ۲.۰ رابط کاربری Realme UI همراه است.

ریلمی 8s 5G

این میان‌رده در رنگ‌های آبی و بنفش و با قیمت ۱۷۹۹۹ روپیه (تقریبا ۲۴۵ دلار) برای نسخه‌ی با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و ۱۹۹۹۹ روپیه (تقریبا ۲۷۰ دلار) برای نسخه‌ی با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی فروخته می‌شود. ریلمی ۸s 5G از روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) به‌صورت رسمی و با اولویت بازار هند برای فروش عرضه خواهد شد.

ریلمی ۸i

ریلمی ۸i میان‌رده‌ی دیگر کمپانی چینی است که در هند فعال است. این گوشی به چیپ Helio G96 ساخت مدیاتک مجهز است که با فناوری ۱۲ نانومتری تولید شده است. در کنار این چیپ شاهد حضور ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هستیم که البته با استفاده از میکرو‌ اس‌دی قابل ارتقا است.

ریلمی 8i

نمایشگر ۶/۶ اینچی این دستگاه از نوع ال‌سی‌دی است که رزولوشن +FHD و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی DCI-P3 را ارائه می‌کند. ریلمی ۸i اولین گوشی در بازه‌ی قیمتی خود است که از نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با تنظیمات جزئی بهره می‌گیرد.

در قاب پشتی این دستگاه ماژول دوربین سه‌گانه را مشاهده می‌کنیم که به یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، دوربین ۲ مگاپیکسلی سیاه‌ و‌ سفید با دیافراگم f/2.4 و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

ریلمی 8i

ریلمی ۸i هم مانند ۸s 5G به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است، اما این‌بار شارژ سریع به ۱۸ وات محدود شده است.

این دستگاه در رنگ‌های مشکی فضایی و بنفش فضایی تولید شده است که نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به قیمت ۱۳۹۹۹ روپیه (تقریبا ۱۹۰ دلار) و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آن با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با قیمت ۱۵۹۹۹ روپیه (تقریبا ۲۱۵ دلار) به بازار عرضه می‌شوند.

ریلمی 8i

زمان عرضه‌ی این مدل یک روز پس از ریلمی ۸s 5G و در روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اعلام شده است.

منبع: GSM ARENA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *