2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گمرک ایران: واردات ماینر با گرید انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع است

گمرک ایران: واردات ماینر با گرید انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع است

گمرک ایران در ابلاغیه‌ای جدید اعلام کرده است که ترخیص دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد بوده و واردات این دستگاه‌ها با گرید مصرف انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع است. در این ابلاغیه همچنین گفته شده است که واردکنندگان دستگاه‌های ماینر ملزم به درج شماره سریال روی هر دستگاه هستند.

به گزارش سایت ارزی (Arzee) و به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، در بخشنامه‌ای به دبیرخانه شعام، وزارت نیرو، سازمان ملی استاندارد ایران و دفتر واردات گمرک اعلام کرد که ترخیص دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد بوده و واردات این دستگاه با گرید پایین‌تر از A و B ممنوع است.

در این بخشنامه که ششم اردیبهشت ماه صادر شده، آمده است: پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۳۹/۹۹/۸۷۶۷۷۵ مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۳، ۱۷۵/۹۹/۱۰۵۸۷۰۶ مورخ ۱۹۶/۱۴۰۰/۱۱۴۱۷۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۸ و شناسه ۶۳۲۵۰۹۸ در خصوص دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر)، با توجه به شمول رعایت مقررات استاندارد اجباری به واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز‌ها (ماینر) ذیل ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۲۰ مقتضی است دستور فرمائید؛

۱- ترخیص دستگاه‌های استخراج رمزارز‌ها منوط به ارائه مجوز سازمان ملی استاندارد ایران در سامانه جامع امور گمرکی بر روی اظهارنامه مربوطه است.

۲- واردکنندگان کالای فوق ملزم به درج شماره سریال هر دستگاه طی کامنت بر روی اظهارنامه در سامانه جامع گمرکی هستند.

۳- ارزیابی فیزیکی محموله وارده اظهارنامه مستلزم بررسی و مطابقت انتخابی حداقل میزان ۵٪ از شماره سریال‌های اعلامی وارد کننده با شماره سریال درج شده بر روی کالای اظهاری است.

۴- اظهارنامه دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) و ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۲۰ در مسیر قرمز قرار گرفته و ارزیابی کالا صورت پذیرد.

۵- با توجه به ردیف (۳۵) بند (۶) فهرست کالا‌های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد از نظر برچسب انرژی، واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) با گرید پایین‌تر از A و B ممنوع است، لذا در هنگام ارزیابی کالای وارده ضمن دقت در نصب برچسب مصرف انرژی بر روی کالا به گرید برچسب مصرف انرژی کالای وارده توجه لازم معمول و مراتب رؤیت برچسب مصرف انرژی و گرید آن در گزارش ارزیابی درج گردد.

گمرک ایران: واردات ماینر با گرید انرژی پایین‌تر از A و B ممنوع است

علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاک چین ایران، پیش‌تر در گفت‌وگویی با سایت ارزی (Arzee) درباره استانداردهای مربوط به دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گفته بود:

در بخش تولید و واردات دستگاه‌های استخراج، سازمان ملی استاندارد طبق رویه خود تعدادی از دستگاه‌های تولید یا وارد‌شده توسط هر شخص یا شرکت را نمونه‌برداری کرده و از نظر بهره‌وری انرژی و کیفیت موردبررسی قرار می‌دهد. تفاوت بین دستگاه‌های وارداتی با دستگاه تولید‌شده در داخل کشور اما، این است که واردات تمامی کالاهای با برچسب انرژی غیر از «A» و «B» ممنوع بوده، اما دستگاه‌های تولیدشده در داخل کشور می‌توانند با برچسب‌های انرژی رده پایین‌تر از A و B (یعنی رده‌های C و D) هم در بازار عرضه شوند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *