1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گزارش RBC: اپل در موقعیت ارائه خدمات ارزهای دیجیتال قرار گرفته است

گزارش RBC: اپل در موقعیت ارائه خدمات ارزهای دیجیتال قرار گرفته است

گزارش RBC: اپل در موقعیت ارائه خدمات ارزهای دیجیتال قرار گرفته است

اپل یک موقعیت شفاف در اختیار دارد تا یک سازوکار خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اقدامی که باعث خواهد شد این شرکت سهم خود را از این بازار به سرعت به دست آورد.

به گزارش رویترز و به‌نقل از گزارش تحلیل RBC از بازارهای سرمایه، با نرم‌افزارهای کلاس جهانی و اکوسیستم ایمنی که در اختیار این شرکت قرار دارد، اپل می‌تواند مشکلاتی مانند قوانین شناخت مشتری و سایر مقررات را که مانع از سرمایه‌گذاری افراد در دارایی‌های دیجیتال می‌شود، از میان بردارد. در گزارش آمده است که این شرکت سیستم‌ بسته‌ای را ارائه خواهد داد که از فعالیت‌های مخرب جلوگیری می‌کند، امنیت دارایی‌ها را افزایش می‌دهد و دسترسی فوری به خریداران و فروشندگان دارد.

در ادامهٔ گزارش آمده است اگر اپل که در حال حاضر یک برنامه کیف پول دارد، در این مسیر قدم بگذارد، احتمالاً ایالات متحده به یک پیشرو جهانی در دارایی‌های دیجیتال تبدیل می‌شود و احتمال تعطیل‌شدن این صنعت توسط دولت [به‌دلیل ورود شرکت‌های بزرگ] کاهش می‌یابد. در گزارش RBC ذکر شده است:

اگر ایالات متحده بیشترین دارایی‌های رمزنگاری‌شده (اعم از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال) را در اختیار داشته باشد، ممنوع‌کردن استفاده از این دارایی‌ها منطقی نخواهد بود.

این گزارش در همان روز منتشر شد که تسلا، غول جهانی تولید خودروهای برقی که متعلق به ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان است، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است و در آیندهٔ نزدیک این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت خواهد پذیرفت. این خبر باعث رشد چشمگیر قیمت بیت کوین شد.

تاکنون اپل در مواجهه با ارزهای دیجیتال محتاطانه برخورد کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۴، کیف پول‌های نرم‌افزاری ارزهای دیجیتال را از اپ‌استور حذف کرد، اما بعداً این تصمیم خود را لغو کرد. با این حال، اپل استخراج ارزهای دیجیتال را در موبایل‌های خود ممنوع کرده است. همچنین اجازه نمی‌دهد از کارت‌های اعتباری اپل‌کارت برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *