2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گزارش سالانه آبان تتر؛ حضور در جمع ۴ صرافی برتر ایران با ۸۰۰هزار کاربر

گزارش سالانه آبان تتر؛ حضور در جمع ۴ صرافی برتر ایران با ۸۰۰هزار کاربر

صرافی ارز دیجیتال «آبان تتر» این هفته طی مراسمی از گزارش سال ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد. دستیابی به ۸۰۰هزار کاربر، حضور در جمع ۴ صرافی برتر ایران از نظر حجم معاملات و عرضه کیف پول اختصاصی در آینده نزدیک از مسائلی بود که مدیران این مجموعه در جریان گزارش سالیانه آبان تتر به آنها اشاره کردند.

فرهاد فلاح، قائم‌مقام آبان تتر، در مراسم رونمایی از گزارش سال این صرافی با اشاره به شروع فعالیت آبان ترت در سال ۲۰۱۸ گفت:

آن موقع هزینه ورود به حوزه رمزارز برای ایرانی‌ها خیلی بالا بود و کارمزد معاملات برای کاربران ۲۵ درصد بود.

به گفته فلاح سال ۲۰۲۲، سال زمستان سرد در دنیای کریپتو بود؛ با این حال آبان تتر توانسته در همان سال رشد کند و اکنون در میان ۴ صرافی برتر کشور قرار دارد. قائم مقام آبان تتر همچنین اظهار داشت که هم‌اکنون شفافیتی از حجم بازار در حوزه رمزارز کشور وجود ندارد.

جبران ضرر کاربران در جریان سقوط پروژه «گالا»

گزارش سالانه آبان تتر؛ حضور در جمع ۴ صرافی برتر ایران با ۸۰۰هزار کاربر
فرهاد فلاح، قائم‌مقام آبان تتر.

قائم‌مقام آبان تتر در ارائه خود از صندوق بیمه این صرافی برای کاربرانش صحبت کرد و گفت که منابع این صندوق از سود حاصله مازاد صرافی تأمین می‌شود.

او در همین خصوص افزود:

در سال گذشته وقتی رمزارز «گالا» سقوط کرد، معادل ۳۵۰هزار دلار دارایی گالای کاربران‌مان را از همین صندوق به آنها پرداخت کردیم؛ در حالی که کمتر صرافی‌ای مسئولیت جبران ضرر کاربرانش را برعهده گرفت.

فلاح می‌گوید آبان تتر امنیت کاربرانش را تضمین می‌کند؛ این صرافی از بیش از ۳۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند و رمزارهای تتر و شیبا اینو بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

عرضه کیف پول اختصاصی در آینده نزدیک

گزارش سالانه آبان تتر؛ حضور در جمع ۴ صرافی برتر ایران با ۸۰۰هزار کاربر
امید مولایی، مدیر بلاکچین آبان تتر.

امید مولایی، مدیر بخش بلاکچین آبان تتر، در این مراسم گفت که این صرافی از مدل محافظت‌شده «z-address» برای امن نگه‌داشتن تتر استفاده می‌کند. او گفت با استفاده از شبکه لایتنینگ نیز هزینه انتقال بیت‌کوین در این صرافی ۱ دلار بوده؛ در حالی که شبکه اصلی بیت‌کوین در برخی مواقع کارمزدی ۱۰۰ دلاری داشته است.

مدیر بلاکچین آبان تتر همچنین افزود که آنها در سال ۲۰۲۳ قصد دارند کیف پول اختصاصی «آبان والت» را با شرایطی مانند تراست والت در اختیار کاربران قرار دهند.

حقوق پرداختی آبان تتر جزء بالاترین‌ها

پریسا حسین‌زاده، مدیر منابع انسانی آبان تتر، گفت که تیم کنونی این شرکت متشکل از ۱۲۰ نفر است. به گفته حسین‌زاده، میانگین حقوق پرداختی آبان تتر به کارمندانش جز بالاترین‌ها بین شرکت‌های سطح تهران است.

او تصریح کرد:

میانگین سنی همکاران‌مان ۲۸ سال است. بزرگترین همکارمان نیز ۳۷ ساله سن دارد.

به گفته مدیر منابع انسانی آبان تتر، این صرافی در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن تا ساوه کارمند دورکار دارد.

۴۰۰میلیارد تومان حجم معاملات روزانه

قائم مقام آبان تتر در بخش پایانی این مراسم بیان کرد:

حجم معاملات صرافی‌ها در ایران معمولاً بزرگ‌نمایی شده و عدد دقیقی هم اعلام نمی‌شود؛ بنابراین ما هم نمی‌توانیم اعلام کنیم. حدوداً روزانه میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیارد تومان حجم معاملات آبان‌تتر است، اما نمی‌توانم دقیق‌تر بگویم. با این حال، از نظر حجم معاملات میان ۴ صرافی بزرگ کشور هستیم.

او اضافه کرد:

پلتفرمی را در شرکت پیاده‌سازی کردیم تا کاربر ایرانی بتواند با رمزارز سهام شرکت‌های خارجی (غیرآمریکایی) را در آبان‌تتر خرید و فروش کند، اما سازمان بورس اجازه این کار را نداد.

او در پایان اعلام کرد آبان تتر هم‌اکنون حدود ۸۰۰هزار کاربر دارد و ماهانه ۳۰۰هزار نفر فعال هستند.

برای دانلود فایل کامل گزارش سالیانه آبان تتر به این آدرس مراجعه کنید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *