2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گزارش بازار بدهی ۳ اسفند ماه / میانگین نرخ گام، ۳۳.۱ درصد

گزارش بازار بدهی ۳ اسفند ماه / میانگین نرخ گام، ۳۳.۱ درصد

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا 138 میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید 27.45 درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و 27.9 درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب 520 و 273 میلیارد تومان معامله انجام شد.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی 3 اسفند ماه

گزارش بازار بدهی 3 اسفند ماه1

گزارش بازار بدهی 3 اسفند ماه2

گزارش بازار بدهی 3 اسفند ماه4

در اوراق اخزا دو نماد اخزا 101 و 103 با سررسید خرداد و مرداد 1404، به ترتیب با 28.1 و 28.3 درصد بیشترین نرخ بازدهی تا سررسید این اوراق را ثبت کردند. اوراق اراد به ارزش 520 میلیارد تومان و با نرخ 18.4 الی 27.8 درصد معامله شدند. اوراق گام نیز به ارزش 273 میلیارد تومان و با میانگین نرخ 33.15 درصد معامله شدند. اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز 81 میلیارد تومان معامله شدند.

 میانگین نرخ اوراق گام نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، 5.7 % بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی 3 اسفند ماه5

مرجع: اقتصاد آنلاین

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *