1403/01/28

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

کوبا به‌دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال است

کوبا به‌دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال است

کوبا به‌دنبال به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال است

دولت کوبا اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال را به‌رسمیت می‌شناسد و استفاده از آنها در جزایر کارائیب را قانون‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش کریپتونیوز، در روزنامه رسمی دولتی کوبا آمده است که بانک مرکزی این کشور (BCC)، مجموعه قوانینی را برای ارزهای دیجیتال تدوین و مشخص خواهد کرد که ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با این ارزها در بازارهای کوبا چطور می‌توانند برای فعالیت‌شان مجوز دریافت کنند. در بخشی از این اطلاعیه می‌خوانیم:

بانک مرکزی کوبا می‌تواند استفاده از ارزهای دیجیتال را به‌دلیل منافع اقتصادی- اجتماعی آنها مجاز اعلام کند، ممکن است اجازه استفاده از دارایی‌های مجازی در تراکنش‌های تجاری را بدهد و برای ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با دارایی‌های مجازی به‌منظور انجام فعالیت‌های مالی، معاملاتی و جمع‌آوری یا پرداخت مجوز صادر کند.

در بخش دیگری از سند منتشرشده، آمده است که تمام فعالیت‌های اعلام‌شده باید در چارچوب قوانین کوبا باشد و نمی‌توان از این ارزهای دیجیتال در کسب‌وکارها و فعالیت‌هایی که در کوبا غیرقانونی شناخته شده‌اند استفاده کرد.

این پیشرفت اخیر به‌دنبال طرح‌های پیشنهادی مرتبط با ارزهای دیجیتال که کنگره حزب کمونیست کوبا، نهاد مرکزی سیاست‌گذاری‌های این کشور، در ماه مه گذشته مطرح کرد حاصل شده است. این نهاد در طرح‌هایش، پیشنهاد داد روی این موضوع که چطور ارزهای دیجیتال می‌توانند کوبا را از مشکلات مالی‌اش خارج کنند مطالعه شود.

پیش‌تر، میگل دیاز کانل (Miguel Díaz-Canel)، رئیس‌جمهور کوبا در اجلاسی مجازی با سیاستمداران ارشد و فرماندارهای بخش‌های مختلف کوبا در مورد برنامه‌های احتمالی برای پذیرش ارزهای دیجیتال صحبت کرده بود.

اقتصاد کوبا مدت‌هاست که وضعیت چندان مناسبی ندارد. به‌گفته رویترز، با بدترشدن وضعیت اقتصادی در این کشور، نفوذ ارزهای دیجیتال در آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

تحریم‌های اقتصادی آمریکا که در زمان دونالد ترامپ وضع شد، یکی از عمده دلایلی است که باعث وضعیت وخیم این کشور شده است. اریک گارسیا (Eric Garcia)، از متخصصان ارزهای دیجیتال در کوبا، عنوان می‌کند که در حال حاضر هم برخی از شهروندان این کشور از ارزهای دیجیتال برای خریدهای آنلاین خود بهره می‌برند.

در همین حال، حزب کمونیست کوبا کنترل شدیدی روی فعالیت‌های آنلاین شهروندانش دارد. مقررات مخابراتی جدیدی هم که این حزب به‌تازگی وضع کرده است، به‌دلیل نقض آزادی بیان و افزایش کنترل دولت بر اینترنت، با مخالفت‌ها و انتقادهای سازمان‌های غیردولتی روبه‌رو شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *