سایت ارزی (Arzee)/با کسب رتبه نخست در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان محقق شد
پرچم‌داری بانک تجارت در تحقق شعار سال 1401
بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بانک تجارت طی سال 1401 در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.
به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک در سال 1401 با یک رشد 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 197 فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ 9511 میلیارد ریال و 495 فقره تعهدات جمعاً به مبلغ بیست‌‌و‌یک‌هزار و 668 میلیارد ریال به شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا کرد تا در میان شبکه بانکی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
بر اساس این آمار، مجموع تسهیلات پرداختی بانک تجارت از سال 1398 تا پایان سال 1401 با طی کردن روندی صعودی به 478 فقره و جمعاً بیست و چهار هزار و 722 میلیارد ریال بالغ شده است.
در بخش تعهدات نیز بانک تجارت با مجموع 1830 فقره و جمعاً شصت‌و‌یک‌هزار و 353 میلیارد ریال، فاصله‌ای معنادار با سایر بانک‌های کشور دارد.

به این ترتیب و بنا بر اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک تجارت در سال 1401 حائز رتبه اول ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.
این آمار نشان می‌دهد که ضمانتنامه‌های صادره توسط بانک تجارت ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان به تنهایی حدود یک سوم کل ضمانتنامه‌های بانکی صادرشده برای این شرکت‌ها را شامل شده است.
همچنین بانک تجارت تنها بانک ارائه دهنده خدمت اعتبارات اسنادی بوده و در زمینه تعهدات (ضمانتنامه و اعتبار اسنادی)، با اختلاف، بیشترین سهم را در میان بانک‌های همکار با صندوق، دارا است.
این بانک با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و طراحی خدمات متنوع مالی، عزم این را دارد که در سال مهار تورم و رشد تولید نیز همچون سنوات گذشته گام‌های موثری را در افزایش سهم حمایتی خود از شرکت‌های دانش بنیان برداشته و نقش‌آفرینی خود در این حوزه را قدرتمندتر از گذشته دنبال کند.

همکاری بانک تجارت با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با انعقاد تفاهمنامه دوجانبه از فروردین سال 1398 با هدف کمک به نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده و در این مدت دفتر بانک تجارت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به‌صورت تخصصی و بی‌واسطه پذیرای شرکت‌های معرفی شده از سوی این صندوق بوده است.
صدور انواع ضمانتنامه‌های ریالی از جمله ضمانتنامه شرکت در فرآیند ارجاع کار، ضمانتنامه انجام تعهدات، ضمانتنامه پیش پرداخت، ضمانتنامه کسور وجه الضمان و ضمانتنامه گمرکی، پرداخت انواع تسهیلات بانکی از جمله سرمایه درگردش، خرید تجهیزات سرمایه‌ای، تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات دانش‌بنیان، طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و خرید دفتر کار از جمله خدمات مالی بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.
بانک تجارت همچنین به‌عنوان بانک تخصصی در ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، در حوزه گشایش اعتبار اسنادی داخلی نیز خدمات متنوعی از جمله بابت خرید کالا تا سررسید شش‌ماه و بابت سایر موارد (خدمات – دانش فنی) تا سررسید 18 ماه به این شرکت‌ها ارائه کرده است.
یکی دیگر از خدمات ارزنده بانک تجارت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خدمات انتشار اوراق نوآوری به این شرکت‌ها و پذیرش مشاور عرضه اوراق با نرخ‌های توافقی، فروش اوراق به عنوان کارگزار و سایر امور مربوط به انتشار اوراق نوآوری بوده است.