سایت ارزی (Arzee)/ فرماندار دشت آزادگان میزان صادرات کالا در مرز چذابه به کشور عراق در نیمه دوم سال ۹۹ را ۵۵ هزار تن اعلام کرد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: پایانه مرزی چذابه در این شهرستان یکی از پایانه‌های صادراتی مهم کشور به لحاظ صادرات کالا به کشور عراق و مراسم عظیم اربعین حسینی به شمار می‌رود.

او به صادرات انواع کالاها طی سال‌های گذشته از طریق این پایانه مرزی اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال‌های ۹۷-۹۸ ثبت شده است، اما پس از آن به علت وقوع سیلاب و همچنین شیوع بیماری کرونا بازارچه مرزی تعطیل شده بود و همین امر سبب توقف صادرات کالا به کشور عراق شد.

سیلاوی بیان داشت: اما در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مکرر با مسئولان عراق موفق شدیم ۵۵ هزار تن انواع کالا‌های غیرنفتی شامل؛ مصالح ساختمانی، موادغذایی، لبنیات، صیفی جات و سایر محصولات تولید شده در ایران را به کشور عراق صادر کنیم که ارزش آن‌ها ۱۵۰ میلیون دلار برآورده شده که با وجود مشکلات موجود رقم قابل توجهی است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و توافق با طرف عراقی تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ تعداد کامیون‌های صادراتی را از ۳۵۰ دستگاه به یک هزار دستگاه در روز برسانیم، همچنین صادرات را با نوع کالا‌های جدید و موردنیاز کشور عراق انجام دهیم.

این مقام مسئول درخصوص اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به مشکلات و معضلاتی که در مسیر بود رفع شوند و ان شاءالله با توافق با کشور عراق و ریشه کنی بیماری منحوس کرونا ویروس بتوانیم راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی را برگزار نماییم.