1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

چرا طلا روند صعودی به خود گرفت؟

چرا طلا روند صعودی به خود گرفت؟

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر این که بایدن پیشنهادی برای افزایش مالیات شرکت هایی که سوددهی بیشتری دارند مطرح خواهد کرد، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز شاهد کاهش بود.

چرا طلا روند صعودی به خود گرفت؟

به گزارش سایت طلا ،در حالی که دلار تضعیف شده، سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یافته و پس از پیشنهاد جو بایدن مبنی بر افزایش مالیات بر سود سرمایه ارزش سهام در بازارهای مالی کاهش داشته است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد رشد به 1787 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 25 فوریه یعنی 1797 دلار و 67 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون 0.6 درصد رشد داشته است.

قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 0.4 درصد رشد به 1788 دلار و 10 سنت رسید. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با 0.1 درصد کاهش مواجه بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

قیمت جهانی طلا

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر این که بایدن پیشنهادی برای افزایش مالیات شرکت هایی که سوددهی بیشتری دارند مطرح خواهد کرد، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز شاهد کاهش بود. هدف بایدن از این طرح تامین بودجه یک تریلیون دلاری حمایت از آموزش های پیش دبستانی کودکان و پرداخت حقوق ایام مرخصی به کارگران اعلام شده است.

تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته به پایین ترین رقم 13 ماه گذشته رسید.

آمارهای گمرک سوئیس نشان می دهد این کشور در ماه مارس بیشترین میزان صادرات طلا طی ده ماه گذشته را تجربه کرده است. میزان صادرات طلای سوئیس به هند در این ماه به بالاترین رقم از سال 2013 رسیده است.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می دهد، شش درصد کاهش قیمت داشته است. اما باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت آر جی او فیوچرز پیش بینی کرد روند نزولی طلا در بحبوحه افزایش خرید بانک مرکزی و تقاضا برای طلای فیزیکی از سوی چین و هند، احتمالا محدود خواهد شد.

جدیدترین آمار اقتصادی نشان داد شمار آمریکایی هایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند هفته گذشته به پایینترین رقم در ۱۳ ماه اخیر کاهش یافت. این خبر که از بهبود دورنمای اقتصادی حکایت دارد، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرد.

بیشتر بخوانید

  • نوزده شهر زیبای جهان + تصاویر

  • پرطرفدارترین نام‌های ایرانی در سال ۹۹ اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *