2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیگیری‌های سازمان بورس جواب داد؛ تغییر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی پس از ۳ سال

پیگیری‌های سازمان بورس جواب داد؛ تغییر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی پس از ۳ سال

امیر طایفه ابراهیمی رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، در مورد ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر تغییر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی پس از سه سال، اظهار کرد: ابتدای اسفند سال گذشته سازمان بورس به منظور بررسی مشکلات گروه بانکی اقدام به برگزاری میز صنعت بانک و موسسات اعتباری کرد طی این جلسه فعالان این صنعت مشکلات خود را اعم از نرخ‌گذاری دستوری در بحث کارمزدها و بهره، ناترازی بانک‌ها ، مسائل مالیاتی ، تسهیلات تکلیفی، سامانه قانون پایانه‌های فرروشگاهی بیان کردند.

وی اضافه کرد: سازمان بورس پس از اتمام این جلسه مشکلات مطرح شده توسط فعالان بانکی را با وزیر اقتصاد در میان گذاشت، برهمین مبنا وزیر محترم‌اقتصاد ودارایی دستور پیگیری مسایل بانک‌ها را صادر نمودند و در این رابطه نیز در اوایل اردیبهشت امسال دستوراتی را برای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد و دستور رسیدگی بر دغدغه فعالان بانکی را دادند.

رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران تصریح کرد: پیگیری های سازمان بورس از طریق وزارت اقتصاد و دستورات وزیرمحترم اقتصاد ‌دارایی به بانک مرکزی موجبات اقداماتی از جمله تغییر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی پس از 3 سال شد.

طایفه ابراهیمی گفت: مشکلات مطرح شده در میز صنعت بانک به سه قسمت مالیاتی( مالیات عملکرد، ارزش افزوده ، قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان و ….)، تسهیلات تکلیفی و مالی ( نرخ تسعیر دارایی و بدهی ارزی) تقسیم می‌شد.

رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه بندی ناشران در پایان بیان کرد: در راستای افزایش شفافیت صورتها و اطلاعات مالی صنعت بانکداری در بازار سرمایه، نرخ‌تسعیر دارایی وبدهی ارزی بانکها، ضروریست در بازه های زمانی کوتاهتری توسط بانک مرکزی اعلام گردد تا عملکرد ماهانه بانک‌ها به گونه ای شفاف تر قابل رصد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره میزهای صنعت آماده دریافت و بررسی نظرات فعالین بازار سرمایه در خصوص مشکلات صنایع می باشد. فعالین بازار سرمایه می توانند مشکلات صنایع بازار سرمایه را به آدرس ایمیل idir@seo.ir ارسال نمایند.

یاسمن خانکش زاده

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *