1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / بازیگران دلار توافقی به بازار طلایی می‌آیند؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / بازیگران دلار توافقی به بازار طلایی می‌آیند؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 23 بهمن 1401 / بازیگران دلار توافقی به بازار طلایی می‌آیند؟

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه افزایش داشت. هر چند تحلیلگران بازار معتقدند این افزایش قیمت در بازار فلز زرد، به واسطه رشد قیمت دلار است اما چارت دلار در بیشتر روزهای سومین هفته بهمن تمایل به افزایش قیمت را نشان داده است.

فعالان بازار معتقدند تا زمانی که قیمت دلار نوسانات محدودی دارد نباید انتظار رشد قیمت طلا و سکه را داشت. از سوی دیگر برخی از معامله‌گران می‌گویند دلار نه به ذات خود بلکه با دستور در محدوده قیمتی فعلی نگه داشته شده است اما قیمت در بازار فلز زرد از دستور پیروی نمی‌کند.

خریداران دلار توافقی در راه بازار طلا

بیش از یک ماه است که محمدرضا فرزین سکان بانک مرکزی را در دست دارد و در این مدت نرخ دلار در بازار آزاد و رسمی با فاصله‌ای کم مبادله می‌شود. این ارزی(Arzee.ir) مهمی است به معامله‌گران قدرتمند بازار طلا و سکه که سوداگران دلار توافقی را که معامله در بازار ارز دیگر برایشان سود اندکی دارد، به بازار فلز زرد بکشاند.

برخی از فعالان بازار می‌گویند افزایش نرخ طلای جهانی قدرت سکه‌بازان داخلی را تقویت می‌کند. این در حالی است که تحرکات بازار طلا نشان داده، فلز زرد به هر بازاری که افزایشی باشد تمایل پیدا می‌کند.

از سوی دیگر گفته می‌شود چین تقاضا برای ذخیره و خرید طلای خود را افزایش داده است. این تصمیم ممکن است موجب رشد طلای جهانی و حرکت آن به سمت مرز دو هزار دلار شود.

پنجشنبه 20 بهمن 1401، بیشترین رشد قیمت سکه مربوط به سکه امامی بود. قیمت این قطعه از سکه 351 هزار تومان رشد داشت و با قیمت 24 میلیون و 644 هزار تومان معامله شد.

سکه بهار کانال عوض کرد

سکه بهار آزادی 300 هزار تومان گران‌ شد و با قیمت 23 میلیون و 201 هزار تومان در بازار معامله شد. این قطعه از سکه روز چهارشنبه در کانال 22 میلیون تومانی قرار داشت و این افزایش باعث شد قیمت یک کانال بالاتر برود.

نیم سکه هم 100 هزار تومان گران شد و به قیمت 14 میلیون و 330 هزار تومان رسید. ربع سکه نیز 50 هزار تومان افزایش داشت و با قیمت، 9 میلیون و 270 هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی با قیمت چهار میلیون و 910 هزار تومان معامله شد و تغییر قیمتی نداشت.

قیمت طلا نیز روند افزایشی به خود گرفت. پنجشنبه 20 بهمن هر مثقال طلا با بیش از 106 هزار تومان افزایش قیمت به نرخ حدودی 9 میلیون و 148 هزار تومانی رسید.

هر گرم طلای 18 عیار نیز 23 هزار تومان گران‌ شد و با قیمت دو میلیون و 111 هزار تومان معامله شد.همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم، دو میلیون و 83 هزار تومان شد.

حباب سکه امامی و بهار افزایش و سایر قطعات سکه کاهش قیمت حباب داشتند.

جدول قیمت سکه 20 بهمن

با سیاست جدید فد طلا می‌ریزد؟

انس جهانی طلا که هفته گذشته بیش از 90 دلار کاهش قیمت داشت و محدوده 1900 دلاری را از دست داد، در چند روز گذشته افزایش قیمت داشته است. هر چند این رشد هنوز نتوانسته قیمت انس جهانی طلا را به کانال 1900 دلار برگرداند. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت 1,864.44 دلار در حال معامله است.

تحلیلگران بازار با تاکید بر سیاست‌های فدرال‌رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، معتقدند با توجه به بالا بودن تورم در صورتی که نرخ بهره افزایش یابد هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازدهی نظیر طلا، افزایش می‌یابد و احتمال کاهش نرخ طلای جهانی وجود دارد.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *