2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا و سکه 23 اردیبهشت 1402 / قدرت سکه‌بازان افزایشی تحلیل رفت؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 23 اردیبهشت 1402 / قدرت سکه‌بازان افزایشی تحلیل رفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در آخرین روز کاری این هفته با افزایش قیمت همراه بود. در سومین هفته اردیبهشت قیمت در این بازار هر دو روند افزایشی و کاهشی را به خود دید. اخباری که روانه بازار شد سکه را در برخی روزها تا کانال 33 میلیون تومانی کشاند.

قیمت انواع سکه 21 اردیبهشت 1402

این هفته قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با قیمت دلار نشان داد. مانند هفته‌های گذشته انس جهانی طلا بازیگر فعالی در این بازار نبود.

گفتنی است در سومین هفته اردیبهشت ثبت‌نام در بازار خودرو جریان ورود پول به بازارهای مالی را کند کرد و از قدرت سکه‌بازارن افزایشی کاسته شد.

 ساز مخالف طلا از سکه

قیمت طلا روز گذشته تا سطح 2 میلیون و 569 هزار 800 تومان بالا رفت. هر گرم طلای 18 عیار در پایان معاملات با افزایش قیمت سکه همراهی نکرد و با قیمت 2 میلیون و 642 هزار تومانی بسته شد و روند کاهشی داشت. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه حدود 10 هزار تومان کاهش داشت.

هر مثقال طلا نیز 40 هزار تومان گران شد و با قیمت 11 میلیون و 451 هزار تومان مبادله شد.

سکه صعودی شد

قیمت سکه دیروز بخش کوچکی از زیان دو روز گذشته را جبران کرد. این قطعه پنجشنبه با قیمت 32 میلیون و 401 هزار تومان معامله شد و افزایش 115 هزار تومانی داشت.

فعالان اقتصادی معتقدند که سکه در موقعیت حساسی قرار گرفته، به عقیده آنها در صورتی که سکه امامی بالای این مرز باقی بماند ممکن است موجب ورود تدریجی خریداران جدید به بازار شود و سکه به سوی نیمه کانال مذکور حرکت کند.

روز گذشته سکه بهار با 207 هزار تومان افزایش قیمت بیشترین مقدار رشد قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه دیروز 100 هزار تومان گران شد و به قیمت 18 میلیون و 600 هزار تومان رسید. ربع سکه 40 هزار تومان و سکه گرمی 10 هزار تومان گران شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت 11 میلیون و 740 و 6 میلیون و 810 هزار تومان مبادله شدند.

پنجشنبه 21 اردیبهشت حباب سکه در تمام قطعات افزایش محدودی داشت. دیروز حباب سکه بهار با 114 هزار تومان افزایش بیشترین رشد قیمت را داشت.

سرنوشت طلا در هفته آتی

گفتنی است در سومین هفته اردیبهشت قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی همراه بود. این هفته طلا بازدهی منفی 4.22 درصدی داشت و قیمت هر گرم طلای 18 عیار از 14 تا 21 اردیبهشت 116 هزار تومان کاهش داشت. سکه امامی نیز بازدهی منفی داشت. این قطعه در هفته اخیر 504 هزار تومان ارزان شد و بازدهی منفی 4.44 درصدی داشت.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی قیمت طلا و سکه را وابسته به روند قیمت دلار در بازار می‌دانند. بازاری که به اعتقاد آن‌ها پیش‌بینی هر گونه پیش‌بینی در آن دشوار شده است.

معامله‌گران روند کلی بازارهای مالی را با توجه به تورم صعودی می‌دانند. آنها معتقدند روند‌های کاهشی استراحت‌های موقتی در روند صعودی است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *