2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲ مرداد ۱۴۰۲/ سکه محدوده حمایتی را شکست

پیش بینی قیمت طلا و سکه 2 مرداد 1402/ سکه محدوده حمایتی را شکست

پیش بینی قیمت طلا و سکه 2 مرداد 1402/ سکه محدوده حمایتی را شکست

به گزارش تجارت‌نیوز ، معامله‌گران بازار فلز زرد ماه‌های تیر و مرداد را کف قیمت هر سال در نظر می‌گیرد و در سال جاری نیز محرم با ماه‌های مذکور همراه شده و به سرعت بخشیدن روند کاهشی قیمت طلا و سکه دامن زده است.

قیمت سکه و حباب سکه 2 مرداد 1402

وقت خریدهای شیرین از بازار طلاست؟

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به محدوده حمایتی 26 میلیون و 600 هزار تومانی قیمت سکه به تجارت‌نیوز گفت: «در صورت کاهش قیمت دلار منطقه حمایتی بعدی محدوده 25 میلیون و 800 هزار تومانی است و با رکود بازار و کاهش قیمت شکست محدوده حمایتی برای سکه قابل انتظار است.»

وی گفت: « اگر سکه پایین‌تر از محدوده‌های حمایتی تثبیت شود می‌توان به عنوان منطقه شیرین خرید از آن یاد کرد.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آینده چشم‌انداز تورمی فعلا خیلی بزرگ دیده نمی‌شود خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه در سال گذشته بین ایران و عربستان توافقاتی حاصل شد و آرامش نسبی که در بازارها از این زاویه به وجود آمد؛ کم کم خود را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند به رفتار دلار شکل دهد و روی طلا نیز تاثیر می‌گذارد.»

دیبا با اشاره به کاهش قیمت انس اظهار کرد: « در مورد طلای جهانی مقداری موضوع نرخ بهره آمریکا و تورمی که دست از سر اقتصادهای بزرگ دنیا بر نمی‌دارد،‌ مطرح است. فعلا نگاه اصلی اقتصاد اول دنیا روی برطرف کردن موضوع بدهی‌های دولتیش است. اگر بتوانند به سلامت از این مرحله عبور کنند موضوع بعدی افزایش نرخ بهره بانکی خواهد بود.»

سکه 26 میلیونی شد

امروز یکم مرداد قیمت سکه امامی با کاهش 318 هزار تومانی یک کانال عقب‌نشینی کرد. این قطعه با قیمت 26 میلیون و 888 هزار تومان مبادله شد. همچنین قیمت سکه بهار 300 هزار تومان افت داشت. این قطعه با رقم 24 میلیون و 201 هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه 250 هزار تومان کاهش داشت و با رقم 14 میلیون و 500 هزار تومان مبادله شد. ربع سکه با کاهش 200 هزار تومانی و با رقم 9 میلیون و 550 هزار تومان معامله شد.

در روز جاری سکه گرمی 150 هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله شد.

مثقال در کانال 9 میلیونی ماند

امروز قیمت طلا با قیمت سکه همراه شد و روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با 55 هزار تومان کاهش، با رقم 9 میلیون و 862 هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلا 18 عیار کاهش 13 هزار و 400 تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و 276 هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و 247 هزار تومان رسید.

در روز جاری حباب تمام قطعات سکه برخلاف دیروز کاهش داشت. این کاهش، حباب سکه‌های بهار را یک میلیونی کرد و حباب ربع سکه سه میلیونی شد. حباب نیم‌سکه بیشترین مقدار کاهش را داشت و 176 هزار تومان ارزان شد. حباب سکه امامی 158 هزار تومان، سکه‌بهار 150 هزار تومان، ربع سکه 162 هزار تومان و سکه گرمی 131 هزار تومان کاهش داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید