2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا تا پایان ماه / روند نزولی بازار زیر سایه کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا

پیش بینی قیمت طلا تا پایان ماه / روند نزولی بازار زیر سایه کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا از ابتدای هفته بیان کرد: باوجود اینکه اونس جهانی در اولین روز معاملات نوسان صعودی داشته و بهای آن نسبت به روز شنبه هم افزایش یافته، اما از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ ارز روند نزولی داشته است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، قیمت سکه امامی طی دو روز گذشته حدود 140هزار، سکه طرح قدیم و نیم سکه هر کدام 100هزار، ربع سکه 30هزار و هر گرم طلای 18عیار هم تقریبا 10هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال صنفی با اشاره به وضعیت تقاضا اظهار کرد: در کنار کاهش قیمت دلار، افت حجم معاملات و رکود بازار هم در این روند نزولی موثر بوده که البته انتظار می‌رود با پایان ماه صفر تقاضا اندکی افزایش یابد.

محمدولی همچنین با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان ماه بیان کرد: تا امروز به‌رغم افزایش ارزش اونس جهانی، روند بازار طلا همپای دلار نزولی بوده و چنانچه تا پایان هفته دلار با افت قیمت بیشتری همراه باشد، بهای طلا و سکه هم اندکی کاهش خواهد یافت.

آخرین قیمت طلا و سکه برای بازار امروز 29شهریور ماه 1400

رییس اتحادیه طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به 11میلیون و 630هزار و سکه طرح قدیم به 11میلیون و 200هزار تومان کاهش یافته است.

اوی افزود: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و 850هزار، ربع سکه سه میلیون و 470هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 200هزار تومان معامله شد؛ بهای هر مثقال طلای 17عیار هم به چهار میلیون و 885هزار و قیمت هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 127هزار تومان رسید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *