سایت ارزی (Arzee)/ این روز‌ها که انجام معاملات بانکی به صورت دیجیتال و مجازی گسترش پیدا کرده پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۴ هیچ معامله‌ای با پول نقد صورت نگیرد.

آنه بورون بنیان گذار و رئیس اجرایی بانک استرلینگ پیش بینی کرده بود که کمبود نقدینگی در جامعه سرعت بیشتری گرفته و تا یک دهه آینده تمام جامعه‌ها را در بر می‌گیرد و فکر کرد که این پیش بینی می‌تواند یک فرصت برای کار آفرینان حوزه استارت آپ باشد.
او در یک گفتگو با رادیو گفته بود که پول نقد تا سال ۲۰۳۰ کاملا نا پدید می‌شود در صورتی که تا آن موقع این اتفاق رخ ندهد قطعا تا سال ۲۰۳۴ شاهد آن خواهیم بود.
همچنین این خانم معتقد است که نکات مثبت این موضوع بیشتر از نکات منفی آن است به طور مثال با حذف پول نقد در معاملات، انجام هر معامله‌ای آسان‌تر و امن‌تر خواهد بود.
بورون می‌گوید انجام معاملات به صورت مجازی هیچ ارتباطی با سن ندارد چراکه ما در بانک استرلینگ مشتری‌هایی داریم که سن بیش از ۹۰ سال دارند. من معتقد هستم همان گونه که این روز‌ها دسترسی به برق، آب و گاز حق مسلم هر فردی است، دسترسی به پهنای معاملات مجازی را باید جزو حقوق مردم قرار دهیم.
بانک‌های انگلیسی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ نصف شعبه‌های حضوری خود را تعطیل کردند که همه گیری کرونا این روند را در انگلستان تسریع کرد همچنین گروه بانکی اسپانیولی Santander اعلام کرد که تمام شعبه‌های خود در کشور‌های مجاور را تا یک پنجم کاهش خواهد داد.
صنف‌های مختلف و بازاریان نیز با این موضوع موافق هستند که پول نقد در جریان‌های اقتصادی حذف شود چراکه هم اکنون آن‌ها از برخی مشتریان خود پول نقد دریافت می‌کنند، اما تمام خدمات بانکی آن‌ها مجازی است.
حذف پول نقد در معاملات روز مره می‌تواند به رونق و گسترش کسب وکار‌های مجازی نیز کمک کند و این موضوع باعث شده تا صاحبان کسب وکار مجازی تلاش خود را برای وقوع این پدیده بیشتر کنند.
طی هفته‌های گذشته بانک استرلینگ اعلام کرد که ۵۰ میلیون پوند از سرمایه‌های بانک خود را از چرخه بانک خارج و به بازار سهام واریز می‌کند که این اقدام یک قدم بلند در زمینه حذف پول نقد در معاملات روز مره است. همچنین این بانک در یک سال گذشته بیش از ۲ میلیارد پوند تسهیلات به ۳۰۰ هزار مشاغل کوچک پرداخت کرده است.
با تمام این تفاسیر، بسیاری از فعالان اقتصادی به خصوص در زمینه فضا‌های مجازی از این فرصت‌های اخیر استفاده کردند و ضمن اینکه توانستند اقتصاد را به سمت دیجیتال ببرند، سرمایه‌های زیادی بری خود جمع آوری کردند. حذف پول از چرخه اقتصاد و معاملات روزمره نیز به نظر می‌رسد که یک قدم در راستای اقتصاد تمام دیجیتال است.