1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وقتی بازارهای غیر مولد بسیار سودده‌اند، تولید روی خوش نمی‌بیند

وقتی بازارهای غیر مولد بسیار سودده‌اند، تولید روی خوش نمی‌بیند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا وقتی بازارهای غیر مولد مثل ارز، سکه، طلا و … سودهای بسیار بالا دارند، سرمایه گذاری مناسب و مورد نیاز در بخش تولید کشور شکل نمی گیرد.

وقتی بازارهای غیر مولد بسیار سودده‌اند، تولید روی خوش نمی‌بیند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا وقتی بازارهای غیر مولد مثل ارز، سکه، طلا و … سودهای بسیار بالا دارند، سرمایه گذاری مناسب و مورد نیاز در بخش تولید کشور شکل نمی گیرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، سعید زرندی در هجدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی بیان کرد: سرمایه گذاری در کشور یکی از مهمترین موضوعاتی است که اقتصاد ایران در آینده با آن مواجهه است و باید برای آن تدبیر ویژه ای شود.

وی افزود: یکی از اندیشمندان بزرگ اقتصادی در دنیا به این مقوله اشاره کرده است که بسیاری از کشورها از قرن 20 به بعد که از فقر رهایی پیدا کرده اند بدون استثنا، تولید به عنوان اولویت قرار گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اما نکته دوم سخنان وی باید مورد توجه قرار گیرد که گفته در هر کشور وقتی بازدهی تولید از بازدهی فعالیت غیر مولد کمتر شود، آن کشور روی آسایش نخواهد دید.

زرندی تاکید کرد: تا بازارها و مسیرهای دیگر سودآوری های بالایی دارد، مسیر رشد وجهش تولید محقق نمی شود.

وی گفت: چندین سال است که مقام معظم رهبری به موضوع تولید عنایت ویژه دارند و در دو سه سال اخیر هر سال شعار را بر اساس حمایت از تولید داخل انتخاب می کند و این فرمایشات، افق اقتصاد ایران را نشان می دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حکمرانی مطلوب و موفق در گرو حضور و مشارکت دادن بخش خصوصی خصوصا تشکل های تخصصی و توانمند است.

زرندی با اشاره به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت دادن تشکل ها و انجمن های تخصصی گفت: اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتاق اصناف خانه معدن و سایر تشکل ها و انجمن های فعال همیشه بازوی مشورتی برای وزارتخانه بوده و در امور تصمیم گیری دخیل هستند.

وی تاکید کرد: معتقدیم باید امور اجرایی مرتبط با بخش تولید به تشکل ها واگذار شود و وزارتخانه به امور حاکمیتی خود به پردازد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: بر این اساس در قدم اول برخی موضوعات را به خانه های صنعت و معدن واگذار کردیم و در برخی از استانها انصافا این واگذاری امور بسیار موفق بوده چرا که هم تولید کننده و هم دستگاههای اجرای از این اتفاق رضایت داشته اند.

زرندی با ابراز امیدواری به اینکه همه استانها بتوانند به این شرایط برسند، تاکید کرد: آمادگی داریم موضوعات دیگری همچون پایش و نظارت بر طرح ها، به روز رسانی آمار و اطلاعات صنعتی ، آموزش بنگاههای صنعتی و… را به خانه های صنعت بدهیم.

وی همچنین گفت: به تازگی یک مصوبه در شورای عالی اداری در جهت تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده که فرایند آغاز به کار کسب و کار را آسان می کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این مطالبه همیشگی وزارتخانه بوده و همیشه دنبال می کرده و با کمک وزارت اقتصاد به سرانجام رسید.

زرندی توضیح داد: بر اساس این مصوبه برای شروع کسب‌وکار، فرد متقاضی در صورت رعایت الزامات، دستورالعمل‌ها به صورت خوداظهاری اقدام می نماید و به این معنا است که در شروع کار نیاز نباشد از چندین دستگاه اول مجوز بگیرد و سپس کار خود را شروع کند

وی در پایان گفت: با این مصوبه ، اعمال نظارت پیشینی توسط دستگاه‌ها به نظارت‌های پسینی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *