1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار: سقوط بیت کوین احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت

وضعیت بازار: سقوط بیت کوین احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت

وضعیت بازار: سقوط بیت کوین احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت

با درنظرگرفتن سقوط بیت کوین به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار در اواسط این هفته، شرایط بازار اکنون به‌طرز عجیبی آرام به نظر می‌رسد. عوامل اقتصادی و وضعیت سایر بازارهای مالی می‌تواند همچنان بیت کوین را با نوسانات بیشتری مواجه کند؛ اما شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که این اصلاح نزولی احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت.

به گزارش کوین دسک، در حالی که قیمت نفت در بازارهای جهانی مجدداً به بالای ۱۰۰ دلار رسیده و ترس سرمایه‌گذاران بازارهای مالی سنتی از افزایش تورم بیشتر شده است، بیت کوین از روز گذشته توانسته است موقعیت خود را در نزدیکی سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار حفظ کند.

شروع معاملات روز سه‌شنبه در بازار بورس آمریکا با اعلام رقم تورم ماه گذشته همراه شد که نشان می‌داد تورم در این کشور در طول ماه مارس (اسفند) ۸.۵ درصد افزایش یافته است. این رقم بالاترین نرخ تورم ماهانه آمریکا در چهار ده گذشته محسوب می‌شود.

آمارهای مربوط به ماه مارس (اسفند)، نگرانی تحلیلگران را در رابطه با اینکه ممکن است نوسان قیمت‌ها بیش از حد باشد و از کنترل خارج شود، تا حدودی کاهش داد و به‌دنبال آن قیمت‌ها در بازار سهام برای مدتی افزایش یافت. برخی از تحلیلگران گفته‌‌‌‌اند ممکن است تورم در این ماه به اوج خود رسیده باشد و دیگر از این بالاتر نرود. در پایان روز اما، افزایش دوباره قیمت نفت، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را کاهش داد و تحت‌تأثیر این موضوع، قیمت سهام برخی از مؤسسات نیز دچار افت شد.

فشار فروش اواسط هفته تا حدی غافل‌گیر کننده بود، چراکه قیمت برای دو روز متوالی سقوط کرد و برای اولین بار از اواسط مارس (اسفند) به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار رسید. بیت کوین از دید بسیاری از سرمایه‌گذاران یک دارایی ضدتورمی است، اما نوسانات اخیر قیمت تا حد زیادی با بازار سهام آمریکا هم‌بستگی دارد و این همبستگی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد کارگزاری اوئاندا (Oanda)، گفته است:

سازمان‌های بزرگ ورود پول و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ آغاز کردند و زمانی که قیمت جایی بین ۳۰٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار قرار داشت، بیت کوین می‌خریدند. این یعنی اگر آنها همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین باشند، در این کف قیمتی اقدام به خرید واحدهای بیشتر خواهند کرد.

دامنیک دانتس (Damanick Dantes)، تحلیلگر وب‌سایت کوین دسک، گفته است با درنظرگرفتن سقوط بیت کوین در اواسط این هفته، شرایط بازار اکنون به‌طرز عجیبی آرام به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، برخی از سرمایه‌گذاران پیگیر وضعیت چین هستند که در آن همه‌گیری مجدد ویروس کرونا باعث شده است قرنطینه در بخش‌هایی از این کشور از سر گرفته شود. این اتفاق ممکن است تأثیر منفی بر شرایط اقتصادی جهان داشته باشد.

روز گذشته، شیبا اینو بهترین عملکرد را میان تمام ارزهای مطرح بازار داشت و پس از آغاز معاملات آن در بازار رابین هود (Robinhood)، قیمت این میم‌کوین چیزی حدود ۳۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که هولدرهای شیبا اینو از مدت‌ها قبل منتظر اضافه‌شدن این توکن به بازار رابین هود بودند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز گذشته به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار بازگشت و این موضوع نشان می‌دهد که برخی از معامله‌گران از اشباع فروش کوتاه‌مدت بازار به‌عنوان فرصتی برای خرید استفاده کرده‌اند. ممکن است بیت کوین در ادامه بین حمایت ۳۷٬۵۰۰ دلاری تا مقاومت ۴۷٬۰۰۰ دلاری با نوسانات بیشتری مواجه شود.

وضعیت بازار: سقوط بیت کوین احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت

بازار بیت کوین در طول ۷ روز گذشته سقوطی ۱۲ درصدی را تجربه کرده است و برخی از شاخص‌های تکنیکال هم نشان می‌دهند که ممکن است این اصلاح نزولی در طول چند روز آینده تثبیت شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمای ۱ روزه بازار، در نزدیکی ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است که می‌تواند نشانه‌ای برای فعالیت بیشتر خریداران در ساعات پیش رو باشد. علاوه بر این، در نمای ۱ هفته‌ای بازار نشانه‌هایی از شکل‌گیری یک حرکت صعودی دیده می‌شود که احتمال کوتاه‌بودن این اصلاح نزولی را بیشتر می‌کند.

اصلی‌ترین مقاومت پیش روی قیمت نیز سطح ۵۰٬۹۶۶ دلار خواهد بود که می‌تواند بار دیگر مانند روزهای گذشته مانع جهش قیمت به سطوح بالاتر شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *