2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نفس های بورس به شماره افتاد

نفس های بورس به شماره افتاد

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت ارزی (Arzee)، کمتر از یک ماه قبل بود که یکی از مسئولین کشور ارزی(Arzee.ir) شاخص یک میلیون و 700 هزار واحدی را به بازار داد. رقمی که مشخص نبود بر چه اساسی اعلام شده و تحقق آن دور از انتظار بود. موضوعی که روند معاملات در بازار سرمایه طی ماه قبل نیز به ان صحه گذاشته و روزهای بورس یا کاهشی بوده اند و یا در بهترین حالت نوسانی!

هفته جاری هم از این قاعده مستثنی نبود و شاخص کل بورس باز هم در کانال یک میلیون و 300 هزار واحد درجا زد. درواقع بازار بورس هفته خود را با نوسان اغاز کرد و شاخص کل بورس در روز شنبه هفته جاری تا ساعات میانی معاملات صعودی بود و تا یک میلیون و 367 هزار واحد نیز افزایش یافت اما روند حرکت این شاخص در ساعات پایانی نزولی شد و در نهایت با 751 واحد نزول، تا یک میلیون و 362 هزار واحد هم کاهش یافت. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس 28 واحد کاهش یافت و رقم 18 هزار و 374 واحد را ثبت کرد.

دومین روز هفته درحالی سپری شد که شاخص کل بورس با 25 هزار و 680 واحد کاهش در رقم یک میلیون و 336 هزار واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس هم در روز یکشنبه روندی نزولی داشت و شاخص کل این بازار با 256 واحد کاهش رقم 18 هزار و117 واحد را ثبت کرد.

در روز دوشنبه شاخص کل بورس برای صعود خیز برداشت اما این تلاش بی نتیجه ماند و هرچند این شاخص در ساعات ابتدایی معاملات در رقم یک میلیون و 336 هزار واحد ایستاده بود اما در ساعات میانی روندی نزولی به خود گرفت و با 4180 واحد کاهش، تا یک میلیون و 330 هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل فرابورس هم در این روز با 99 واحد کاهش تا رقم 18 هزار و 18 واحد نزول کرد.

بازار سرمایه در روز سه شنبه هم سرنوشتی مانند روز دوشنبه داشت و شاخص کل بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و در حالی که در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا یک میلیون و 338 هزار واحد افزایش یابد در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در نهایت با 1928 واحد افزایش در رقم یک میلیون و 334 هزار واحد ایستاد. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با 47 واحد افزایش در رقم 18 هزار و 65 واحد ایستاد.

بورس در نهایت هفته را پرنوسان به پایان برد. به طوریکه در روز چهارشنبه شاخص کل بورس که در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا یک میلیون و 335 هزار واحد افزایش یابد در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند و با 420 واحد کاهش در رقم یک میلیون و 334 واحد ایستاد. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 36 واحد افزایش در رقم 18 هزار و 101 واحد ایستاد.

این درحالی است که در هفته جاری، پرنوسان و نزولی بازار سرمایه موافقت رئیس‌جمهور با ابلاغ برخی بندهای مصوبه حمایتی از بورس در لایحه بودجه قطعی شد اما این بازار همچنان با ابهاماتی از جمله نتیجه مذاکرات و نرخ دلار و… دست و پنجه نرم میکند.

منبع: سایت ارزی (Arzee)

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *