1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نظرسنجی کیتکو ۵ جولای؛ امیدواری وال‌استریت و مین‌استریت به بهبود قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو ۵ جولای؛ امیدواری وال‌استریت و مین‌استریت به بهبود قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو ۵ جولای؛ امیدواری وال‌استریت و مین‌استریت به بهبود قیمت طلا

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از تجارت نیوز، قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته دو درصد کاهش یافت و به هزار و ۳۹۸ دلار به ازای هر اونس رسید. امار منتشرشده در مورد فرصت‌های شغلی ایجادشده در امریکا از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس امار اشتغال در امریکا، این کشور موفق شده در ماه ژوین در بخش غیرکشاورزی ۲۲۴ هزار شغل ایجاد کند که رشد قابل توجهی در مقایسه با کاهش این رقم در ماه قبل از ان بوده است. انتشار این خبر احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی در ماه جاری را کاهش داد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پنجم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به بهبود قیمت جهانی طلا در هفته جاری پس از انتشار این اخبر امیدوار هستند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، ۱۶ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان انها هشت نفر معادل ۵۰ درصد، افزایش قیمت و چهار نفر معادل ۲۵ درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل ۲۵ درصد هیچ نظری در مورد اینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان ۷۲۱ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۴۷۰۰ رای‌دهنده، معادل ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۴ نفر، معادل ۲۰ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۰۷ رای‌دهنده یا ۱۵ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در اخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

طی هفت هفته گذشته وال‌استریت و مین‌استریت هر دو روند صعودی قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند که در پنج نوبت پیش‌بینی انها درست بود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در پرایس فیوچرز گروپ، در مورد قیمت طلا گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که روند صعودی طلا ادامه یابد. اقتصاد جهانی نامطمین همراه با داده‎‌های ضعیف اقتصادی و نگرانی‌ها از جنگ تجاری، روند صعودی طلا را حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر احتمال به‌کارگیری محرک‌های اقتصادی و تضعیف ارزها وجود دارد که این مساله طلا را به گزینه‌ جذاب‌ و باارزش‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

او همچنین معتقد است، امار قوی منتشرشده در مورد وضعیت اشتغال در امریکا تغییری در سیاست‌های احتمالی بانک مرکزی در جهت کاهش نرخ بهره نخواهد داد.

او در این زمینه گفت: با انتشار داده‎های مربوط به فرصت‌های شغلی در امریکا برخی گمان می‌کنند فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. ولی من معتقدم این امار رویکردها در مورد تضعیف وضعیت اقتصادی در جهان و نگرانی‌ها در این زمینه را تغییر نخواهد داد.

به گفته جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، هم به ثبات و افزایش قیمت طلا در هفته جاری معتقد است.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ از جمله افرادی است که به کاهش قیمت طلا در این هفته معتقد است.

چارلی ندوس، تحلیلگر بازار طلا هم گفت: پس از انتشار امار مربوط به فرصت‌های شغلی در امریکا انتظار می‌رود قیمت طلا کاهش یابد و در سطح پایین‌ترین از متوسط ۲۰ روزه و در حدود هزار و ۳۸۳ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر اونس قرار بگیرد.

ادریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی ادریان دی معتقد است قیمت طلا در معاملات این هفته بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ اما در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس گفت: پیش‌بینی در این بازار کمی سخت است. اما قیمت طلا در کوتاه‌مدت در محدوده هزار و ۳۸۰ تا هزار و ۴۴۰ دلار خواهد بود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *