1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نسخه‌پیچی دلار برای بازار طلا/ خواب دلار برای بازار طلا تعبیر می‌شود؟

نسخه‌پیچی دلار برای بازار طلا/ خواب دلار برای بازار طلا تعبیر می‌شود؟

نسخه‌پیچی دلار برای بازار طلا/ خواب دلار برای بازار طلا تعبیر می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت طلا و سکه با روند متناقضی از یکدیگر در بازار کار کردند. قیمت طلا  در مسیر نزولی قرار گرفت. سکه افزایشی شد. با وجودی که روند قیمت طلا و سکه صبح امروز متوازن بودند اما در میانه روز این روند تغییر کرد. قیمت سکه با افزایش انس جهانی همراه شد و طلا با کاهش محدود دلار در روند کاهش قیمت قرار گرفت.

قیمت و حباب سکه 5 فروردین 1402

تاثیر تلاطم دلار بر بازار طلا

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی روند قیمت در بازار فلز زرد را صرفا ناشی از تلاطمات قیمت دلار دانست و به تجارت‌نیوز گفت: «بازار دلار، طلا و سکه به شدت به یکدیگر وابسته است و عملا اگر تغییر قیمتی در بازار دلار داشته باشیم قطعا همان تغییر تقاضا، در بازار طلا به وجود می‌آید.»

وی با تاکید بر اینکه هدف فعالان بازارهای مالی حفظ ارزش دارایی‌هایشان است خاطرنشان کرد:‌ «آنها تمایل دارند که ریال نگهداری نکنند و حاضرند ریالشان را با هر قیمتی تبدیل به دارایی دیگری کنند موید این موضوع نیز ثبت سفارش بالا برای خودرو است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیرگذاری انس جهانی طلا تاکید کرد: «به طور سنتی انس جهانی طلا بر بازار فلز زرد در داخل کشور تاثیر می‌گذارد اما در ماه‌های گذشته قیمت دلار بیشترین تاثیر را بر بازار طلای داخلی گذاشته است.»

فلاحیان در پاسخ به اینکه الان وقت خرید طلا و سکه است؟ گفت: «انتظارات تورمی در کشور ما بسیار بالاست و خریدهای امروز می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسب برای سال‌های آینده باشد.»

خواب دلار برای بازار طلا تعبیر می‌شود؟

امروز کاهش 200 تومانی قیمت دلار بازار طلا را با خود همراه کرد. اما قیمت سکه از افزایش قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرد و رشد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا بار دیگر به محدوده 2000 هزار دلاری نزدیک شده است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت 1987 دلار معامله می‌شود.

در حالی که قیمت دلار پیوسته در کانال 51 هزار تومانی رفت و برگشت دارد بازار طلا نیز در کانال 31 میلیونی نوسان دارد. معامله‌گران بازار ارز می‌گویند حرکت‌های ضعیف دلار نه تنها روند نیست حتی نوسان نیز به حساب نمی‌آید. امروز معامله‌گران ارزی(Arzee.ir) افزایش جریمه‌های رانندگی را حمل بر ارزی(Arzee.ir) افزایشی قیمت دلار برای هفته آینده تعبیر کردند. آیا این ارزی(Arzee.ir) دلاری می‌تواند بازار طلا و سکه را از رخوت بهاری خارج کند؟

سرپیچی سکه بهار از خانواده سکه‌ها

از صبح امروز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت 1402 قیمت سکه با افزایش باز شد. در لحظه نگارش این گزارش سکه 105 هزار تومان افزایش داشت و با قیمت 31 میلیون و 492 هزار تومان معامله شد.

امروز سکه بهار تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت نداشت. این روند دقیقا برعکس روز گذشته رخ داد. این قطعه دیروز سه هزار تومان افزایش داشت و امروز نیز با سایر قطعات همراهی نکرد و رفتار کاهشی داشت. سکه بهار با قیمت 28 میلیون و 490 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز 80 هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت 18 میلیون و 780 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه 35 هزار تومان رشد داشت و با قیمت 11 میلیون و 635 هزار تومان معامله شد.

دیروز سکه گرمی بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و امروز کمترین افزایش قیمت سهم این قطعه شد. این قطعه با 10 هزار تومان افزایش قیمت با رقم 6 میلیون و 710 هزار تومان معامله شد.

تداوم روند کاهشی طلا

قیمت طلا امروز نیز همانند روز گذشته کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا کاهش 22 هزار تومانی داشت و به قیمت 11 میلیون و 115 هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز حدود 8 هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و 566 هزار تومان معامله شد.امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و 531هزار تومان معامله شد.

امروز برخلاف روز گذشته تمام قطعات سکه به غیر از بهار افزایش محدود حباب داشتند. این افزایش حباب بین 20 تا 70 هزار تومان بود و به نظر می‌رسد تا پایان معاملات با توجه به نوسانات بازار این افزایش بیشتر شود. حباب سکه بهار دیروز 41 هزار تومان رشد داشت و امروز 36 هزار تومان از حباب خود را از دست داده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *