2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نخستین گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق) رونمایی شد

نخستین گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق) رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در نشست کمیسیون تخصصی شورای‌عالی انرژی کشور که پیش از ظهر امروز (شنبه 27 اسفندماه) در سالن یاران بهشتی این سازمان برگزار شد، از نخستین «گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق)» قابل‌معامله در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست بورس انرژی ایران، رونمایی شد.

«احمد زراعت‌کار»، رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست، پس از بیان دستور کار، ‌ اقدامات انجام شده درخصوص تهیه گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق) را ارزشمند و شایسته تقدیر دانست و گفت: ان‌شاءالله این موضوع در نشست شورای‌عالی انرژی کشور با حضور رئیس‌جمهور نیز مطرح و معرفی خواهد شد.

در ادامه نشست، «علی نقوی»، مدیرعامل بورس انرژی ایران، به معرفی نخستین «گواهی صرفه‌جویی انرژی (برق)» پرداخت و گفت: این گواهی به استناد مصوبه شورای‌عالی انرژی کشور و توسط بورس انرژی ایران با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های نیرو و امور اقتصادی و دارایی، تهیه شده و مربوط به برق شهری دو استان کشور است.

وی سرمایه‌گذار این پروژه را شرکت هستی نور آریانیک اعلام کرد و گفت: کل صرفه‌جویی پروژه در دوره بازار، یک میلیارد و 14 میلیون و 455 هزار کیلووات ساعت برق، 596 هزار بشکه نفت خام، 81 هزار تن گاز مایع و 585 هزار تن دی‌اکسیدکربن است. نقوی افزود: دوره این گواهی صرفه‌جویی، شش سال و شش ماه است. این گزارش می‌افزاید: در ادامه این نشست، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره دو دستور کار دیگر نشست، یعنی «اصلاح آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست» و «بررسی اعلام اجباری صدور برچسب مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور» پرداختند.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *