1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

منتظر رکوردشکنی قیمت طلای جهانی باشیم؟

منتظر رکوردشکنی قیمت طلای جهانی باشیم؟

منتظر رکوردشکنی قیمت طلای جهانی باشیم؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت ارزی (Arzee)، پس از اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال، طلافورا افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی کامکس به یکباره بیش از 25 دلار افزایش یافت و در نهایت با 24 دلار و 30 سنت معادل 1.4 درصد افزایش، در 1819 دلار و 50 سنت بسته شد و برای کل هفته دو درصد رشد هفتگی داشت.

پاول در خصوص تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه، محتاط تر از سایر مقامات بانک مرکزی آمریکا به نظر رسید و تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است تعدیل برنامه خرید ماهانه 120 میلیارد دلاری اوراق قرضه را امسال آغاز کند. وی گفت: در نشست ژوییه کمیته بازار آزاد فدرال دیدگاه من مانند اکثر مقامات این بود که اگر اقتصاد همان طور که انتظار می رود بهبود گسترده ای داشته باشد آغاز تعدیل روند خرید اوراق قرضه در سال جاری مناسب خواهد بود. دیدگاه من این است که آزمون “پیشرفت بیشتر قابل ملاحظه” برای تورم محقق شده و پیشرفت واضحی به سوی اشتغال حداکثری وجود داشته است.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “آر جی او فیوچرز” به کیتکونیوز گفت: بازار طلا از اظهارات پاول مایوس نشد. بازار طلا مانند بازارهای سهام علاقه دارد سیاست پولی انبساطی ادامه پیدا کند. امیدوارم که در مقطعی نرخهای بهره عادی سازی شود و طلا در آن زمان برای پذیرش این اتفاق آماده خواهد شد. در حال حاضر طلا در یک بازه محدود مهار شده و اکنون در اوج این بازه قرار دارد. حرکت قیمت طلا در هفته جاری به سرمایه گذاران خواهد گفت آیا اظهارات پاول برای خارج کردن طلا از بازه 1780 تا 1810 دلار کافی بوده است یا خیر. تا زمانی که طلا قیمت بالاتری را شکسته و بتواند به 1820 تا 1825 دلار صعود کند، متقاعد نمی شوم که به 1750 تا 1720 دلار عقب نشینی نخواهد کرد زیرا طلا پس از ریزش سنگینی که اوایل اوت داشته، بهبود خوبی پیدا کرده و اکنون منتظر یافتن مسیر جدید است.

بازار طلا هفته جاری به معاملات دلار آمریکا توجه دقیقی خواهد داشت به خصوص پس از ریزش روز جمعه دلار که کمک کرد قیمت طلا بالاتر رود.

چالی همچنین خاطرنشان کرد اگر طلادر این سطوح عقب نشینی کند، تعجب آور نخواهد بود. اگر سطح 1775 دلار شکسته شود، طلا تا سطح 1750 تا 1720 دلار ممکن است عقب نشینی کند و دوباره رکورد پایین 1678 دلار را تست کند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت “تی دی سکیوریتیز” با اشاره به اظهارات پاول در سخنرانی جکسون هال به کیتکونیوز گفت: اگر نرخهای بهره برای مدت طولانی تری پایین نگه داشته شوند، به نفع طلا خواهد بود. پاول گفت تورم را موقتی و تحت تاثیر بخش کالاهای بادوام و انرژی می داند. همچنین پاندمی را عامل تاثیرگذار در مشکلات زنجیره تامین دانست. به این ترتیب بانک مرکزی آمریکا برنامه های محرک مالی را تعدیل می کند اما معیار متفاوتی برای تعدیل و افزایش نرخهای بهره وجود خواهد داشت.

و در حالی که بانک مرکزی به نظر نمی رسد نگران تورم باشد اما بازار همچنان نگران است. میلک نسبت به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بوده و انتظار دارد تا سطح 1830 دلار صعود کند. وی خاطرنشان کرد: بازارها در سخنرانی جکسون هال منتظر اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بودند اما چنین اتفاقی نیافتاد. طلا می تواند به سطح بالاتری صعود کند.

هفته جاری تقویم آمار اقتصادی پر از آمار جدید خواهد بود که مهمترین آنها گزارش اشتغال اوت آمریکاست که روز جمعه منتشر می شود. بازار پیش بینی می کند اقتصاد آمریکا در اوت بیش از 700 هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، همچنین روز دوشنبه آمار فروش خانه و روز سه شنبه شاخص قیمت مسکن و شاخص اعتماد مصرفی سی بی منتشر می شود. آمار اشتغال ADP و شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM روز چهارشنبه و شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری روز پنج شنبه اعلام می شود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *