1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به ۲۲ خرداد ۹۹)

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به ۲۲ خرداد ۹۹)

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به 22 خرداد 99)

در این گزارش بهترین صندوق ها را از نظر بازدهی با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس در ماه منتهی به  22 خرداد ماه 99 مقایسه خواهیم کرد.

بازار سرمایه با رسیدن شاخص کل بورس به یک میلیون واحد، در هفته آخر اردیبهشت 99 با اصلاح همراه شد و تا پایان هفته اول خرداد ماه 99 ادامه پیدا کرد. شاخص کل پس از نفوذ به کانال یک میلیون واحدی وارد فاز اصلاحی شد و تا محدوده 920هزار واحدی اصلاح را تجربه کرد.

در یک ماه گذشته شاخص کل هفته های پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. ابتدا شاخص کل بورس بیش از 12 درصد افت کرد و اولین ریزش سال 99 را رقم زد. این افت تا چهارشنبه 7 خرداد ماه ادامه داشت. بعد از آن بود که اصلاح شاخص کل تمام شد و اینبار رشد بیش از 25 درصدی را تجربه کرد. شاخص کل در یک ماه اخیر 10.43 درصد افزایش یافت و از یک میلیون و 44 هزار واحد به عدد یک میلیون و 153 هزار واحد رسید.

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی در یک ماه اخیر را با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه می کنیم.

ارزی(Arzee.ir) بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به صورت ماهانه با شاخص کل مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته صندوق هاست و به علت ماهیت نوسانی بازار سرمایه، نمی توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

بازدهی های ثبت شده در نمودار از آخرین اطلاعات منتشر شده از طرف صندوق های سرمایه گذاری استخراج شده است.

مقایسه صندوق های سهامی با شاخص کل بورس (منتهی به 22 خرداد 99)

طبق بررسی های کارشناسان ارزی(Arzee.ir)، صندوق های سرمایه گذاری  ” اعتبار سهام ایرانیان ” و ” اندیشه خبرگان سهام ” با کسب بازدهی های 15.37 درصد و 14.58 درصد، در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

کسب بازدهی بالاتر از شاخص کل در صندوق های سهامی امری ست که همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد اما باید دقت داشت که صرفا نمی توان از روی میزان بازدهی صندوقی را انتخاب کرد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات جامع تر و چگونگی کارکرد صندوق های سرمایه گذاری می توانند به صفحه صندوق های سرمایه گذاری در سایت ارزی(Arzee.ir) مراجعه نمایند.

بر این اساس، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی با عملکرد بهتر در ماه منتهی به 22 خرداد ماه 99 عبارت اند از:

1 اعتبار سهام ایرانیان 15.37
2 اندیشه خبرگان سهام 14.58
3 مشترک ذوب آهن نوویرا 13.23
4 مشترک پویا 13.18
5 مشترک خوارزمی 11.48

صندوق سرمایه گذاری اعتبار سهام ایرانیان که به تازگی وارد بازار سرمایه کشور شده است، اولین بازدهی ماهانه خود را به ثبت رساند و در همین ابتدای کار در بالاترین جایگاه بازدهی ماهانه از نگاه ارزی(Arzee.ir) قرار گرفت.

صندوق اندیشه خبرگان سهام که اخیرا با عملکرد خوبی که از خود نشان داده است جزو برترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی قرار گرفته است با ثبت بازدهی 14.58 درصدی در رده دوم ایستاد.

صندوق مشترک ذوب آهن نوویرا نیز که در اولین ریزش بورس در سال 99 توانست عملکرد قابل توجهی کسب کند، بازدهی 13.23 درصدی به دست آورد.

صندوق های مشترک پویا و مشترک خوارزمی نیز توانستند از تلاطم پیش آمده در بازار بورس با عملکرد مناسبی عبور کنند. مشترک پویا با 13.18 درصد و مشترک خوارزمی با 11.48 درصد بازدهی نقطه به نقطه در ماه منتهی به 22 خرداد ماه 99، در جایگاه های چهارم و پنجم نشستند.

توجه : لازم است تا برترین صندوق های سرمایه گذاری از جنبه های مختلفی مورد سنجش قرار بگیرند. ما در این گزارش صرفا به میزان بازدهی صندوق ها به عنوان برجسته ترین فاکتوری که اغلب سرمایه گذاران آن را دنبال می کنند، پرداخته ایم.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *