1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: ممنوع کردن یک فناوری همتابه‌همتا بسیار دشوار است

مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: ممنوع کردن یک فناوری همتابه‌همتا بسیار دشوار است

مقام ارشد کمیسیون بورس آمریکا: ممنوع کردن یک فناوری همتابه‌همتا بسیار دشوار است

هستر پیرس (Hester Pierce)، یکی از مقام‌های ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که دولت آمریکا نمی‌تواند بیت کوین را ممنوع کند.

به گزارش نیوزدات بیت‌کوین، هستر پیرس که یکی از مقام‌های ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست، روز پنجشنبه مصاحبه‌ای با خبرگزاری فاکس بیزنس (Fox Business) داشت. در این مصاحبه از او سؤال کردند که آیا ممکن است دولت جو بایدن بیت کوین را ممنوع کند یا خیر. او در پاسخ به این پرسش گفت:

بیت کوین یک فناوری همتابه‌همتاست و به‌همین دلیل، ممنوع کردن آن اساساً غیرممکن است. من فکر می‌کنم هدف دولت این است که مانند هر فناوری دیگری، بیت کوین و ارزهای دیجیتال در جهت انجام فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی استفاده نشوند. این چیزی است که من تصور می‌کنم و انتظارش را دارم.

جالب است بدانید که از پیرس به‌عنوان «مادر ارزهای دیجیتال» یاد می‌شود.

با اخباری که از قانون‌گذاری‌های جدید در خصوص ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد، برخی نگران این مسئله هستند که دولت‌ها ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کنند. همچنین برخی از افراد معتقدند که در صورتی که ارزهای دیجیتال به تهدیدی برای سیستم‌های مالی دولت‌ها تبدیل شوند، به‌احتمال زیاد ممنوع خواهند شد؛ که از شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به ری دالیو (Ray Dalio)، مایکل بری (Micheal Burry) و ران پال (Ron Paul) اشاره کرد.

با این حال، هستر پیرس که خود یکی از طرفداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال است، رویکرد خوش‌بینانه‌تری دارد و حتی در تلاش است تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین را بپذیرد.

پیرس پیش‌تر هم تلاش برای ممنوع کردن بیت کوین را به «متوقف کردن اینترنت» تشبیه کرده بود و آن را «اقدامی احمقانه» خوانده بود.

البته نگرانی دولت آمریکا در خصوص استفاده از بیت کوین برای اهداف مجرمانه همچنان پابرجاست. جانت یلن (Jannet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا بارها به این مسئله اشاره کرده که ارزهای دیجیتال عمدتاً برای انجام فعالیت‌های مالی غیرقانونی استفاده می‌شوند. او همچنین اظهار کرده که وزارت خزانه‌داری آمریکا با همکاری سایر نهادهای قانونی، مقررات مناسبی را برای ارزهای دیجیتال وضع خواهد کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد که قانون‌گذاری‌های احتمالی در حوزه ارزهای دیجیتال از وزارت خزانه‌داری آمریکا شروع می‌شود، نه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا. این طور که به نظر می‌رسد، کمیسیون بورس نیز منتظر رویکرد نهادهای قانون‌گذار بزرگ‌تری مانند وزارت خزانه‌داری است.

در این مصاحبه همچنین از پیرس در مورد امکان پذیرش صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین سؤال کردند. او در پاسخ به این پرسش، به گری گنسلر (Gray Gensler)، رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره کرد و گفت که با وجود ریاست گنسلر، چنین اقدامی محتمل است. به‌گفته پیرس، گنسلر از دید عمیقی در مورد ارزهای دیجیتال برخوردار است. او رئیس سابق کمیسیون معاملات کالای آتی آمریکا (CFTC) بوده و دوره‌های زیادی را در حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال در دانشگاه MIT تدریس کرده است. به‌همین علت، پیرس اظهار امیدواری کرد که دلایل کمیسیون بورس برای نپذیرفتن صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین مجدداً بررسی (و در صورت نیاز، در آنها تجدیدنظر) شود.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که در آن از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و کمیسیون معاملات کالای آتی آمریکا خواسته شده بود تا با همکاری یکدیگر، کارگروهی را با هدف تمرکز بر دارایی‌های دیجیتال تشکیل دهند.

در پایان، پیرس اشاره کرد که کانادا در حوزه قانون‌گذاری و پذیرش ارزهای دیجیتال بهتر از ایالات متحده عمل کرده است. او در این رابطه گفت:

اگر صادقانه بگویم، کانادا در این زمینه از ما جلوتر است. آنها هم از محصولات قابل‌معامله بیت کوین و هم از محصولات قابل‌معامله اتر پشتیبانی می‌کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *