بازار/چکیده : با وجود شرایط غیر ثابت بازارهای دیگر، خرید خانه یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری است. اما آیا امکان خرید به صورت اقساط هست؟ پیشنهاد می‌کنیم در این متن با ما همراه باشید.

منطقه ۲۲ یا همان چیتگر یکی از مناطق مدرن تهران به‌حساب می‌آید که با وجود ساخت‌وساز و پروژه‌های مختلف به یکی از مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای سرمایه‌گذاران و عموم مردم انتخاب یک پروژه مناسب و مطمئن در این منطقه است. منطقه ۲۲ به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف به یکی از مناطق گردشگری جذاب در تهران تبدیل شده که روزانه افراد زیادی برای دیدن دریاچه و یا خرید از مراکز تجاری و تفریحی به این منطقه می‌آیند. قطعاً برای سرمایه‌گذاری در این منطقه به دنبال یک پروژه مطمئن هستید و یا در مورد اینکه آیا امکان خرید قسطی هم وجود دارد؟ سؤالاتی دارید که در ادامه به بررسی بهترین و مطمئن‌ترین پروژه‌های منطقه ۲۲ خواهیم پرداخت پس در ادامه متن همراه ما باشید.

عوامل تأثیرگذار در میزان تعیین قیمت پروژه‌های منطقه ۲۲

بازار این منطقه با وجود ساخت‌وسازهای زیاد و همین‌طور پروژه‌های مختلف بسیار پویا و پر رقابت است، به همین علت تعیین قیمت و صحیح برای پروژه‌های ساختمانی و مسکونی در این منطقه بسیار حیاتی است. عوامل مختلفی می‌توانند بر روی قیمت پروژه‌ها تأثیرگذار باشند، از جمله: محل قرارگیری پروژه، امکانات و خدمات موجود در اطراف پروژه، سطح و کیفیت ساخت‌وساز، و نیز تقاضا و عرضه در بازار ملک در همان منطقه.

یکی از پروژه‌های جدید در منطقه ۲۲ پروژه بقیه الله ۵ (ونوس هوم لند) است. این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۱ شروع به پذیره‌نویسی کرد. سازنده این پروژه یک تعاونی برند و معروف به نام اریکه پارسیان است. از مهم‌ترین مزایای پروژه بقیه الله ۵ این است که جهت واحدهای پروژه مشخص است و از تنوع متراژ بالایی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید زمانی که یک پروژه دارای جواز و سند تک‌برگ است این بدان معناست که شما می‌توانید به‌راحتی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعتماد کنید، پس بهتر است به شما بگوییم پروژه بقیه الله دارای این مزیت است که می‌تواند از این نظر یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

قیمت پروژه بقیه الله ۵ به دلیل اینکه جهت پروژه مشخص است، بسته به جهت پروژه، شامل ضریب مرغوبیت می‌شود. شرایط پرداخت پروژه ونوس هوم لند (بقیه الله ۵) ابتدا به‌صورت واریزی اولیه پرداخت می‌شود و سپس اقساط زمین و تراکم خود را سه چک به تعاونی پرداخت می‌کنید برای  برج ۲ و ۳ و ۴ اقساط ساخت را هم متقابلاً می‌توانید چک بدهید​​​​​​​. امتیازبندی پروژه بقیه الله ۵ بر اساس واریزی و پرداختی اعضا است، به‌طوری‌که هر صد هزارتومان در یک روز یک امتیاز مثبت دارد هر چه‌قدر واریزی ها و پرداختی فروشنده بهتر باشد اعضا در انتخاب واحد و طبقه الویت دارند.

حتماً قبل خرید پروژه بقیه الله به این موارد توجه کنید:
 شخص فروشنده حتماً مالک باشد
ملک مدنظرتان توقیفی و مهریه نباشد
واریزی فروشنده حتماً به‌روز باشد
فروشنده جریمه عدم واریز اقساط خود را پرداخت کرده باشد

معرفی امتیازها و شرایط پیش‌فروش پروژه ستین

پروژه ستین به‌عنوان ستاره مروارید شهر معروف است. این پروژه توسط شرکت آرین سازه در حال ساخت است. این شرکت نامی پرآوازه در منطقه ۲۲ دارد و پروژه‌های زیادی را در رزومه خود ثبت کرده است. اگر شما پروژه ستین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمایید و تا زمان تحویل این پروژه را نگهدارید از 15 درصد سود مشارکت بهره‌مند خواهید شد.

از مزایای دیگر پروژه این است که از تنوع متراژ بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید یک انتخاب متناسب سلیقه خود داشته باشید. تعهد ضرر و زیان برای یک پروژه یک مزیت عالی است که این مورد در هنگام خرید پروژه ستین شامل حال شما سرمایه‌گذار محترم می‌شود.  

همان‌طور که می‌دانید موقعیت مکانی در نوع قیمت‌گذاری مؤثر است. پروژه ستین در انتهای منطقه و در کنار ایران مال است که این مورد سبب شده نسبت به پروژه‌های اطراف دریاچه که رشد قیمتی خود را داشته‌اند از مبلغ زمین تراکم کمتری برخوردار باشد.

پروژه ستین از زمان گودبرداری تا تحویل 43 ماه طول می‌کشد. این پروژه شامل 25000 متر در 12 بلوک 12 طبقه در حال احداث است که در 12 طبقه هر طبقه 8 واحد و در کل 1152 واحد دارد. این پروژه در حال پذیره‌نویسی برای پیش‌خرید است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل پذیره‌نویسی با یک مشاور مجرب صحبت کنید.

شرایط و نحوه خرید واحدهای پروژه پدافند ارتش چیتگر

  • پروژه پدافند ارتش یکی از پروژه‌های تعاونی و مشارکتی منطقه ۲۲ است. برای خرید و یا پیش‌خرید هر خانه مخصوصاً در منطقه ۲۲ یک‌سری نکات مهم وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم که حتماً موقع انتخاب در نظر داشته باشید:

    وضعیت ساخت‌وساز: این پروژه شامل چند بلوک و واحد مسکونی است که در حال ساخت‌وساز هستند. برای خرید واحد در این پروژه، باید ابتدا وضعیت ساخت‌وساز را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که پروژه در حال ساخت باکیفیت و با استفاده از مواد باکیفیت است.
    موقعیت مکانی پروژه: موقعیت مکانی پروژه نیز بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که واحدی که قصد خرید آن را دارید، در موقعیتی خوب و مناسب قرار دارد. این موضوع می‌تواند بر ارزش واحد و همچنین راحتی و آسایش ساکنان تأثیر بگذارد.
     تعداد واحدها و مساحت آن‌ها: پروژه پدافند ارتش چیتگر شامل واحدهای مختلف با مساحت‌های مختلف است. برای خرید واحد، باید مساحت و تعداد واحدها را در نظر بگیرید و بر اساس نیاز و توانایی مالی خود، تصمیم بگیرید.
    قیمت واحدها: قیمت واحدها در پروژه پدافند ارتش چیتگر بستگی به مواردی مانند مساحت، طبقه، وضعیت ساخت‌وساز و… دارد. برای خرید واحد، باید حتماً از مشاورین املاک مورداعتماد و مجرب راهنمایی بگیرید.
    همان‌طور که گفته شد این پروژه به‌صورت مشارکتی است و یک سمت پروژه برای شرکت آرین سازه است و طرف دیگر قرارداد تعاونی مسکن پدافند خاتم‌الانبیا است. این مورد در نحوه خریدوفروش پروژه پدافند تأثیرگذار است. وقتی شما پروژه را از یک شخص ارتشی و یا عضو خاتم‌الانبیا خریداری کنید؛ چون عضو اصلی این پروژه است باید مبلغ را به‌صورت نقد پرداخت کنید. اما اگر از شرکت آرین سازه خریداری کنید می‌توانید با شرایط پرداخت خریداری کنید؛ اما قیمت پروژه به‌صورت علی‌الحساب حساب می‌شود.

موارد مهم در پیش‌فروش پروژه پدافند ارتش

  • ​​​​​​​هر دفترچه شامل 46 میلیون واریزی + امتیاز
    هزینه خرید پروژه شامل اقساط نمی‌شود
    مبلغ پارکینگ، انباری و ضریب طبقات گرفته می‌شود.
    برای داشتن یک واحد کامل می‌توانید حداقل 2 سهم خریداری نمایید.
    جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب باتوجه‌به شرایط موجود چند نمونه از پروژه‌های مهم منطقه ۲۲ را به شما عزیزان معرفی کنیم. باتوجه‌به موارد گفته شده شما می‌توانید نسبت به سلیقه و بودجه خود یک واحد مناسب پیش‌خرید کنید. برای انتخاب درست پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌های رایگان املاک دیار 22 استفاده کنید و باتوجه‌به صحبت‌ها و راهنمایی مشاورین مجرب یک گزینه پرسود را انتخاب نمایید.