2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

معاملات امروز بورس در فراز و نشیب

معاملات امروز بورس در فراز و نشیب

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شاخص هم وزن نیز در معاملات امروز با افت یک هزار و 968 واحدی در پایان معاملات امروز به کار خود پایان داد.

همچنین ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 703 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای فارس، فولاد، تاپیکو، فملی، کگل، کچاد و پارس به ترتیب بیشترین تاثیرگذاری را بر شاخص امروز بورس داشتند.

به این ترتیب، سهامداران امروز بیش از 14 میلیارد سهام و حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک و نیم میلیون معامله و به ارزش 13 هزار و 698 میلیارد تومان دست به دست کردند.

این در حالی است که، شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام با افت 0.49 درصدی همراه شدند و در این میان، شاخص آزاد شناور با افت 1.1 درصدی، شاخص بازار اول بورس با کاهش 1.3 درصدی و شاخص بازار دوم بورس با افت 1.6 درصدی معاملات امروز را خاتمه دادند.

بیشترین اثر کاهشی را امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی تامین، ملی‌مس ایران، گل‌گهر، چادرملو، و پتروشیمی پارس در بازار ایفا کردند.

در ادامه، نمادهای پربیننده در بورس نیز به پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، ملی‌مس ایران و بانک صادرات ایران اختصاص یافت.

آغاز فروش نمادهای سهام عدالت

به این ترتیب، بورس تهران در اطلاعیه‌ای از آغاز سفارش گیری فروش نمادهای سهام عدالت صرفا از سوی حقوقی ها از ساعت 13 تا 15 خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: کارگزارانی که سهام عدالت در کد کارگزاری آنها تعریف شده می‌توانند سفارشات فروش خود را به بالاترین قیمت (قیمت پایانی و یا قیمت آخرین معامله، هرکدام که بالاتر است) از ساعت 13:00 الی 15:00 بدون رعایت دستورالعمل معاملات بلوک در سامانه معاملات بلوک وارد کنند. ورود سفارش خرید صرفاً توسط اشخاص حقوقی مجاز است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *