سایت ارزی (Arzee)/استاندار ایلام گفت: مرز بین‌المللی مهران همچنان با کشور عراق تا ۱۵ اردیبهشت‌ بر روی مسافران بسته است.

 محمد نوذری در شصت و هفتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: آغاز فعالیت بانک ها از یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ بوده و از ساعت هشت تا ۱۲:۳۰ و با توجه به کاهش ساعت کاری، حضور کارکنان تمامی بانک ها به صورت ۱۰۰درصد است تا روند خدمات رسانی به مراجعان سریع‌تر انجام شود.
وی شلوغی بانک‌ها و تجمع مردم را یکی از مشکلات موجود عنوان و تصریح کرد: با تغییر ساعت کاری و حضور کامل کارکنان در مدت زمان ۱۰ روز این مشکل رفع شود.

نوذری تصریح کرد: اگرچه روند بستری‌های کرونا در ایلام کاهش یافته ولی همچنان وضعیت مطلوب نیست و به وضعیت پایدار در این زمینه نرسیده‌ایم، افزود: در برخی شهرستان‌ها به ویژه ایوان وضعیت نامطلوب است که در این زمینه باید تصمیمات و برنامه ریزی دقیق اخذ شود.

استاندار ایلام به اعلام آمار وضعیت استان از نظر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان نخستین استان کشور اشاره کرد و از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در این زمینه آمارهای دقیق را به وزارت بهداشت اعلام کنند.

نوذری در ادامه با اشاره به کاهش حضور کارکنان در محل کار با توجه به رنگ بندی شهرستان های استان، گفت: چنانچه کارکنان در ساعت اداری که دورکاری دارند و باید قرنطینه خانگی شوند به تفریح رفته و ناقض پروتکل‌های باشند مرتکب خلاف شده و به تمامی رسانه‌ها اعلام شده است چنانچه این کارکنان را مشاهده کنند اعلام گزارش کرده تا با آنها به علت تخلف برخورد قانونی شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنان مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق تا ۱۵ اردیبهشت‌ بر روی مسافران بسته است.