2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت طلا و سکه امروز 6 اردیبهشت 1402 / سکه از حبس آزاد شد؟

قیمت طلا و سکه امروز 6 اردیبهشت 1402 / سکه از حبس آزاد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند متناقضی کار کردند. قیمت طلا  در مسیر نزولی قرار گرفت اما سکه افزایشی شد. با وجودی که روند قیمت طلا و سکه صبح دیروز متوازن بود اما در میانه روز این روند تغییر کرد. قیمت سکه با افزایش انس جهانی همراه شد و طلا با کاهش محدود دلار در روند کاهش قیمت قرار گرفت.

قیمت طلا و سکه 6 اردیبهشت 1402

قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه با ثبات نسبی همراه بود. بازار آرام بود و از موج‌های صعودی ماه‌های پایانی سال گذشته خبری نبود. دیروز نیز قیمت بازار سکه در روند افزایشی آغاز به کار کرد. این در حالی بود که قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با وجود افزیش محدود قیمت دلار، در مسیر نزولی قرار گرفت.

دیروز قیمت دلار با کاهش 200 تومانی باز شد. اما قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرد و رشد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا بار دیگر به محدوده 2000 هزار دلاری نزدیک شده است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت 1987 دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی همواره بر همگرایی قیمت طلا و سکه بر قیمت دلار تاکید دارند. هر چند انس جهانی طلا نیز دیگر فاکتور تاثیرگذار بر این بازار است اما در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی برای طلای داخلی نبوده است. با این وجود باید در نظر داشت در زمان‌های افزایش قیمت و سقف‌شکنی‌ طلای جهانی قیمت در بازار داخلی همواره از روند افزایشی تبعیت می‌کند.

فعلا افزایشی‌های بازار فلز گرانبها چشم به رشد انس جهانی طلا دارند که بیش از هشت روز است محدوده 2000 دلاری را از دست داده است.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه برای رشد، متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز گذشته با کاهش 114 هزار تومانی به کار خود پایان داد و با قیمت 31 میلیون و 501 هزار تومان معامله شد.

سرپیچی سکه بهار از خانواده سکه‌ها نزدیک به یک هفته است ادامه دارد. این قطعه روز گذشته با کاهش محدود 11 هزار تومانی و با قیمت 28 میلیون و 490 هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قطعات کم‌ وزن‌تر سکه نیز افزایش قیمت داشتند. نیم سکه با قیمت 18 میلیون و 780 هزار تومانی معامله شد و افزایش 80 هزار تومانی داشت. ربع سکه ، با 35 هزار تومان افزایش قیمت با رقم 11 میلیون و 635 هزار تومان مبادله شد.

سکه گرمی که روز دوشنبه با کاهش 200 هزار تومانی قیمت پرچمدار بیشترین کاهش در خانواده سکه‌ها بود دیروز 10 هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم 6 میلیون و 710 هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب سکه بهار کاهش 78 هزار تومانی داشت و تنها قطعه‌ای بود که حباب کاهشی داشت. حباب سکه گرمی تغییر نداشت و سایر قطعات سکه نیز از 14 تا 40 هزار تومان افزایش حباب داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *