1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار مبادله‌ای امروز 22 فروردین 1402

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (سه‌شنبه 22 فروردین ماه) با افزایش نسبت به روز گذشته، 41 هزار و 492 تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 720 تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو نیز نسبت به دیروز افزایش یافته و 45 هزار و 362 تومان، و نرخ حواله یورو 41 هزار و 238 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم با افزایش نسبت به دیروز 11 هزار و 298 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 271 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار باثبات خواهد ماند

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به حفظ محدوده قیمت دلار در روند فعلی به تجارت‌نیوز گفت:«دلار نه خیلی بالا خواهد رفت و نه خیلی پایین می‌آید. به نظرم این اسکناس آمریکایی تقریبا باثبات خواهد ماند.»

وی با اشاره به اخبار مساعد سیاسی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد:« با توجه به رویدادهای سیاسی که در کشور در حال وقوع است افزایش قیمت دلار را در کوتاه مدت پیش‌بینی نمی‌کنم هر چند نزول سنگینی را نیز شاهد نخواهیم بود.»

وی پیش از این نیز به روند مذاکرات برجام اشاره کرده بود که در صورت عدم موفقیت ایران دلار قیمت‌های بالای 48 هزار تومان را نیز خواهد دید.

طباطبایی افزود: «مذاکرات موفقیت آمیز برجام و موضوع توافق، وزنه سنگینی بر تعیین و تکلیف قیمت دلار است در صورت انجام توافق می‌توان امید داشت تا یک سال آینده این اسکناس آمریکایی به محدوده زیر 33 تا 34 هزار تومان برگردد در غیر این صورت در کانال فعلی نوسان خواهد داشت.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار ساز در بازار نقش دارد و بیشتر روی کف سازی‌ها نقش‌آفرینی می‌کند خاطرنشان کرد:«در حال حاضر سیاست بانک مرکزی جمع‌آوری نرخ‌های متعدد از بازار و نزدیکی قیمت دلار نیما و مبادله‌ای به یکدیگر است.»

درهم کانال عوض کرد

گفتنی است در روزهای گذشته برخی از تحلیلگران بازار ارز برگشت دلار به کانال چهارم را دور از ذهن می‌دانستند؛ این در حالی است که در معاملات بازار آزاد برای لحظاتی پیش از بسته شدن معاملات، اسکناس آمریکایی کانال 40 هزار تومان را لمس کرد؛ اما در کف کانال پنجم معاملات بسته شد.

بازارهای همسایه اما روند متفاوتی با دلار تهران داشتند و کمی گران شدند. دلار هرات با افزایش 150 تومانی نسبت به دیروز با قیمت 50 هزار و 750 تومان معامله شد. دلار سلیمانیه به کانال پنجم برگشت و با قیمت 50 هزار و 80 تومان معامله شد. درهم امارات اما کاهش قیمت داشت و به کانال 13 هزار تومانی برگشت. در لحظه نگارش این گزارش درهم امارات با قیمت 13 هزار و 950 تومان معامله می‌شود.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *