1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار مبادله‌ای امروز 19 فروردین 1402

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار مبادله ای امروز نسبت به روز پنجشنبه گذشته نوسان کاهشی را تجربه کرد.

دلار مبادله ای امروز با کاهش 0.31 درصدی، از 40,769 (چهل هزار و هفتصد و شصت و نه ) تومان به 40,639 (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار مبادله ای
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
40,639 -130.00 -0.31 12:37
40,769 569 1.39 2 روز پیش
40,200 0.00 0 3 روز پیش

یخ مرکز مبادله ارز و طلا باز شد

روز گذشته بعد از گذشت یک‌ماه قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییر کرد. در این مرکز اسکناس آمریکایی با افزایشی حدود 500 تومانی به قیمت 40 هزار و 770 تومان رسید. این در حالی بود که قیمت دلار در بازار آزاد در روند کاهشی قرار گرفت و با کاهش 650 تومانی نسبت به روز چهارشنبه به کف کانال پنجم برگشت.

قیمت دلار در روزهای نیمه تعطیل نوروز با افزایش همراه بود و به نیمه کانال پنجم نیز رسید. اما روز دوشنبه 14 فروردین اسکناس آمریکایی متاثر از برخی اخبار سیاسی و تغییر در نحوه عرضه دلار توافقی در روند کاهشی قرار گرفت. این در حالی است که تحلیلگران بازار به‌طور مدوارم نسبت به تاثیر کوتاه‌مدت خبردرمانی بر بازار ارز هشدار داده‌اند. آنها معتقدند تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت دلار تغییر نکند این روند کاهشی در میان‌مدت و طولانی‌مدت ادامه نخواهد داشت.

دلار سلیمانیه به کانال 40 هزار تومانی برگشت

روز پنجشنبه 17 فروردین 1402 قیمت دلار در معاملات بازار آزاد در روند کاهشی قرار گرفت و ارزی(Arzee.ir) بازارهای همسایه به تهران نیز کاهشی بود. قیمت دلار هرات با دلار تهران در یک محدوده قرار داشت. امروز دلار هرات با قیمت 50 هزار و 400 تومان معامله شد. دلار سلیمانیه از کانال 50 هزار تومانی فاصله گرفت و به کانال 40 هزار تومانی برگشت. در آخرین معامله نقدی قیمت دلار سلیمانیه 49 هزار و 790 تومان معامله شد. درهم امارات روز گذشته با قیمت 14 هزار و 100 تومان معامله شد.

برخی تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که نرخ حواله درهم امارات زیر محدوده 13 هزار و 800 تومان تثبیت شود، کاهشی‌ها در بازار ارز فعال‌تر خواهند شد.

منطقه تعادلی قیمت دلار کجاست؟

در روزهای گذشته تحلیلگران بازار منطقه تعادلی قیمت دلار را با توجه به افزایش انتظارات تورمی در سال‌جاری 46 هزار تومان عنوان کردند. این در حالی است که ورود دلار به کانال‌های بالاتر را نیز دور از ذهن ندانستند. کارشناسان بازار بازگشت قیمت دلار به کانال 30 هزار تومانی را متعاقب اخبار مساعد سیاسی در حوزه برجام می‌دانند و معتقدند کسب این منطقه برای دلار رویا به نظر می‌رسد.

با وجود آغاز به کار جدی بازارهای مالی از روز دوشنبه 14 فروردین، بسیاری از فعالان بازار شروع معاملات جدی بازار ارز را از روز شنبه 19 فروردین می‌دانند. این در حالی است که بازار، برای بازگشت به کانال 40 هزار تومانی چشم انتظار اخبار مثبت سیاسی است. از سوی دیگر برخی فعالان بازار معتقدند به شکل سنتی، وقتی بازار ارز با روند افزایشی روزهای ابتدایی سال را آغاز می‌کند در روزهای بازگشایی بازار روند قیمت‌ها صعودی است.

تحلیلگران بازار به اتفاق معتقدند روند کاهشی قیمت دلار کوتاه‌مدت است و مولفه‌های اقتصادی موثر بر قیمت ارز تغییری نکرده است. باید دید این روند الاکلنگی قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد و تدبیر نهاد پولی کشور برای مدیریت و ثبات قیمت ارز برای میان‌مدت و بلندمدت چیست؟

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *