1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 26 بهمن 1401

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 45 هزار و 7 تومان (چهل و پنج هزار و هفت تومان) اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44 هزار و 561 (چهل وچهار هزار و پانصد و شصت و یک تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45 هزار و 7 تومان (چهل و پنج هزار و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 47 هزار و 583 تومان (چهل و هفت هزار و پانصد و هشتاد و سه تومان) و قیمت فروش یورو 48 هزار و 59 تومان (چهل و هشتاد هزار و پنجاه و نه تومان) است.

ارزی(Arzee.ir) فرزین معکوس شد

این در حالی است که بعد از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی، شب یکشنبه 23 بهمن در شبکه یک صدا و سیما، قیمت دلار برخلاف رویه‌های سابق صعودی شد.

روز گذشته نیز بازار دلار توافقی از رکود هفته‌های گذشته خارج شد. فعلا بازار دلار آزاد و رسمی تفاوتی در حدود چهار هزار تومان دارد و این موضوع به رونق خرید و فروش دلار سهمیه‌ای دامن زده است.

دلار تهران در پله پنجم کانال 40 هزار تومانی نوسان داشت. بازارهای موازی نیز ارزی(Arzee.ir) افزایش قیمت به تهران می‌دادند. برخی معامله‌گران معتقدند تا زمانی که بازارهای موازی آلارم افزایش قیمت می‌دهند، دلار تهران به محدوده پایین کانال 40 هزار تومانی باز نمی‌گردد.

سه‌شنبه 25 بهمن 1401، دلار هرات در سقف تاریخی خود قرار گرفت و با قیمت 45 هزار و 820 تومان معامله شد. دلار سلیمانیه 45 هزار و 850 تومان شد.

درهم با افزایش پلکانی به کانال 13 هزار تومانی نزدیک شد. در حال حاضر حواله درهم با قیمت 12 هزار و 950 تومان در بازار مبادله می‌شود.

فرزین شب یکشنبه 23 بهمن وعده راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا را تا آخر این هفته داد. برخی فعالان بازار معتقدند، هراس از افت قیمت باعث شده معامله‌گران با احتیاط خرید کنند.

آنها به نسبت فاصله معنادار قیمت درهم به دلار، ارزپاشی بانک مرکزی، شرایط ترکیه و تقویت ارزش دلار در این کشور،‌ محدودیت ورود دلار از عراق و افغانستان به ایران اشاره می‌کنند و می‌گویند: «روند دلار صعودی است اما فعلا بازار ارز در انتظار وعده‌های فرزین است تا مبادا با خرید نقره‌داغ شود.»

انتظار چینی برای کاهش دلار

از سوی دیگر سفر سه روزه رئیسی به چین نیز باعث شده برخی معامله‌گران در انتظار دستاوردهای سفر اخیر باشند. در حال حاضر چین بزرگترین مشتری نفت ایران است.

گفته می‌شود قرارداد 25 ساله ایران و چین موضوع اصلی این سفر است. پیشتر نیز سفر روحانی با محوریت این موضوع بود و توانست انتظارات افزایشی در بازار ارز را تعدیل کند و برای مدتی از سرعت رشد دلار کم کند.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *