2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار امروز 24 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی افزایشی شد؟

قیمت دلار امروز 24 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی افزایشی شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار بازار آزاد امروز در پله پنجم کانال 40 هزار تومانی نوسانات افزایشی را تجربه کرد. دولت پیش از این سعی داشت با سیاست‌های تثبیتی قیمت دلار را ثابت نگه دارد که به نظر می‌آید این روند با شکست مواجه شده است.

قیمت دلار مدتی در پله چهارم کانال 40 هزار تومانی نوسان داشت و حالا به دلیل وجود دیگر مشکلات اقتصادی مجددا در مسیری صعودی قرار گرفته است.

این در حالی است که شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، تلاش کرده بود جهش تازه قیمت دلار را خنثی کند اما معاملات امروز بدون توجه به اظهارات محمدرضا فرزین نوسانات خود را ادامه داده است.

قیمت دلار امروز 24 بهمن 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز 42 هزار و 985 تومان بوده که فاصله زیادی تا دلار بازار آزاد دارد. در همین حال آخرین نرخ صرافی‌ها هم که با نظارت بانک مرکزی تعیین می‌شود رقم 43 هزار و 415 تومان را نشان می‌دهد که آن هم با قیمت بازار آزاد همچنان فاصله دارد.

دلار نیمایی هم بر اساس دستور جدید بانک مرکزی روی عدد 28 هزار و 500 تومان ثبات مانده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه هم امروز نوساناتی افزایشی را تجربه می‌کنند. قیمت دلار در بازار هرات امروز در لحظه تنظیم این گزارش 45 هزار و 50 تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار در بازار سلیمانیه در آخرین معامله نقدی ثبت شده در این بازار روی رقم 46 هزار تومان بوده و قیمت معاملات فردایی از مرز 46 هزار تومان گذشته است.

در همین حال باید اشاره داشت که قیمت یورو نیز بر اساس اعلام سامانه بازار متشکل ارزی اکنون 45 هزار و 966 تومان است. قیمت درهم نیز اکنون 12 هزار 680 تومان اعلام شده که متناسب با آن قیمت دلار درهم 46 هزار 535 تومان برآورد می‌شود.

با توجه به قیمت دلار درهم می‌توان گفت قیمت ذاتی دلار اکنون در کانال بالاتر از کانال فعلی قرار دارد.

در حال حاضر معامله‌گران دلیل این افزایش قیمت دلار را محدودیت ورود دلار از افغانستان و عراق می‌دانند. از سویی دیگر تحلیگران معتقدند تورم و انتظارات ناشی از آن باعثروند صعودی این اسکناس آمریکایی شده است.

بازار سبز در روز برفی

روز‌های برفی تهران حریف دمای بالای معاملات دلاری نشد و نرخ شاخص ارزی در نخستین روز کاری هفته پایانی بهمن ماه افزایشی شد.
دنیای اقتصاد نوشته است در حالی که از روز‌های پیشین انتظارات موجود در بازار ارزی(Arzee.ir) افزایش نرخ دلار پس از 22 بهمن ماه را مخابره می‌کرد، به نظر می‌رسد بازار‌ساز این ارزی(Arzee.ir) را جدی نگرفته و با پایین نگاه داشتن نرخ ارز صرافی‌ها سبب افزایش شکاف میان بازار آزاد و معاملات رسمی شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *