1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / دلار عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / دلار عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز 17 اردیبهشت 1402 / دلار عقب‌نشینی کرد

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار روز گذشته کاهش داشت. این اسکناس آمریکایی در پایان معاملات دیروز 947 تومان ارزان شد و به کانال 52 هزار تومانی ورود کرد.

قیمت انواع ارز 16 اردیبهشت 1402

دیروز معامله‌گران می‌گفتند علت کاهش قیمت دلار، فشار سیاست‌گذار به پتروشیمی‌ها برای بالابردن عرضه دلار نیمایی است و بانک مرکزی با این شیوه قیمت دلار را در دو هفته گذشته مهار کرده است.

مهمترین خبر دیروز صدور رای دادگاه ولی‌الله سیف و احمد عراقچی، مدیران پیشین بانک مرکزی، در خصوص مدیریت بازار ارز در سال 96 بود. در حکم سیف، عراقچی و سالار آقاخانی مباشر وقت بانک مرکزی در بازار ارز، گفته شده متهمان، عنصر معنوی یعنی «قصد مجرمانه» برای اخلال در بازار ارز نداشته‌اند و هدف آنها «مدیریت بازار ارز» بوده است.

به نظر می‌رسد خط و نشان‌های فرزین در هفته گذشته برای فعالان اقتصادی برای در امان ماندن از عاقبت روسای پیشین است. فعلا سیاست‌گذار در تلاش است تا قیمت دلار در بازار ارز را مدیریت کند و مانع افزایش قیمت شود.

قیمت نرخ‌های مختلف

در دومین هفته اردیبهشت مرکز مبادله ارز و طلا از درج قیمت جدید ارز در سایت بازار متشکل در روزهای افزایشی قیمت دلار امتناع کرد. دیروز هم، که قیمت دلار کاهش نزدیک به هزار تومانی داشت قیمت درج شده در مرکز مبادله همان ارقام روز چهارشنبه گذشته بود.

قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا در روز پنجشنبه نیز تغییری نکرده بود. این اسکناس با رقم 42 هزار و 306 تومان و دلار حواله نیز با قیمت 38 هزار و 460 تومان قیمت خورد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد با قیمت 58 هزار و 904 تومان معامله شد و کاهش 918 تومانی داشت.

روز گذشته 16 اردیبهشت در سایت بازار متشکل، قیمت اسکناس یورو 100 تومان کاهش داشت و 46 هزار و 640 تومان درج شد. یوروی حواله نیز دیروز 95 تومان ارزان شد و با قیمت 42 هزار و 400 تومان عرضه شد.

دیروز قیمت درهم در بازار آزاد کانال 15 هزار تومانی را از دست داد و با قیمت 14 هزار و 900 تومانی روز پنجشنبه معامله شد. روز گذشته نیز مانند پنجشنبه قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت 10 هزار و 472 تومان مبادله می‌شود. اسکناس درهم نیز با رقم 11 هزار و 519 تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت دلار درهم 54 هزار و 683 تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *