2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت دلار از محدوده حساس برگشت/ کانال بعدی قیمت دلار کجاست؟

قیمت دلار از محدوده حساس برگشت/ کانال بعدی قیمت دلار کجاست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، علاوه بر قیمت دلار تهران، قیمت دلار هرات هم دو روز گذشته کاهش داشت و تا آستانه کانال 50 هزار تومان پایین آمد. اما قیمت دلار هم امروز روند افزایشی داشت و تاثیر خود را بر بازار تهران گذاشت.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند تب خرید خودرو از سامانه یکپارچه، بازار ارز را کساد کرده است. به گفته این افراد، تمام بازارهای کشور به‌عنوان یک مدل از سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند و تخریب هر یک از بازارها منجر به جهش بازار بعدی می‌شود و به نظر می‌رسد که اکنون نوبت کاهش تقاضا در بازار ارز و افزایش تقاضا در سمت بازار خودرو است.

تاثیر اخبار عمان بر بازار ارز

اما برخی دیگر از رسانه‌ها می‌گویند اخبار سیاسی جدیدی از برجام در منطقه منتشر شده و همین اخبار، قیمت دلار را کاهش داده است.

گزارش‌های سیاسی می‌گوید قرار است سلطان عمان به زودی به تهران سفر ‌کند و گفته می‌شود سلطان عمان حاوی پیام جدیدی از اروپا و امریکا برای ایران است. بر اساس اخبار موجود، سلطان عمان حامل پیام‌هایی از سوی مقامات واشنگتن حول محور مذاکرات درباره زندانی‌های دوتابعیتی در تهران خواهد بود و قرار است این پیام را به تهران برساند که در صورت موافقت مقامات تهران، برجام می‌تواند مجددا احیا شود.

این عده معتقدند همین مساله سبب شده که نوعی حالت انتظاری در بازار شکل بگیرد و بازار در انتظار کاهش قیمت دلار باشد و حداقل دست به عصا حرکت کند.
اگرچه این عده در انتظار باز شدن پنجره دیپلماسی و گشایش اقتصادی هستند اما اخبار پیشین حاکی از این است که ایران مدت‌هاست از برجام فاصله گرفته و طرفین تمایل چندانی برای مذاکره در خصوص برجام را ندارند.

روند قیمت دلار چگونه است؟

در چند روز گذشته قیمت دلار هرات روند کاهشی داشت و معامله‌گران معتقد بودند که کاهش قیمت دلار هرات و رسیدن آن به کانال 51 هزار تومان می‌تواند قیمت دلار در میدان فردوسی را هم کاهش دهد. اگرچه دیروز دلار تا آستانه 50 هزار تومان رفت، اما مجددا به سمت بالا برگشته است. به گفته معامله‌گران اگر قیمت دلار خود را به بالای سطح 52 هزار تومان برساند می‌تواند در همین محدوده بماند و حتی رشد کند.

اما اگر قیمت دلار به این سقف نرسد، احتمال درجا زدن آن در قیمت‌های پایین وجود دارد و روند کاهشی آن ممکن است ادامه داشته باشد. اگرچه به نظر می‌رسد دلار برای ورود به کانال 50 هزار تومان با سد بلندی مواجه شود.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *