2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

عقب نشینی فلز زرد/ اونس نقره از مرز ۲۴ دلار عبور کرد

عقب نشینی فلز زرد/ اونس نقره از مرز ۲۴ دلار عبور کرد

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ معامله‌گران فلزات گرانبها در انتظار اهرمی هستند که این بازار را به سمت جلو حرکت دهد و احتمالا این اهرم گزارش مشاغل ایالات متحده خواهد بود که قرار است صبح جمعه منتشر شود. بر این اساس طلای آتی اکتبر با 1.40 دلار کاهش به قیمت 1814.40 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.249 دلار افزایش به قیمت 24.255 دلار در هر اونس معامله شد.

در نخستین روز معاملاتی ماه سپتامبر انتشار تعدادی از داده‌های اقتصادی از سوی ADP که گزارش اشتغال ماهانه را منتشر می‌کند تا حدودی بر بازار فلزات گرانبها تاثیر گذاشت، بر اساس این گزارش در یک ماهه آگوست 374هزار شغل به تعداد مشاغل آمریکا افزوده شده است در حالی که انتظار می‌رفت تعداد مشاغل افزوده شده بیش از این و حدود 600 هزار شغل باشد. با انتشار این گزارش بازار طلا در طول شب روند افزایشی در پیش گرفت اما با شروع معاملات روز، روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در ایالات متحده هم به غیر از شاخص داو جونز که روند کاهشی روز سه شنبه را ادامه داد، دو شاخص اس‌اندپی500 و نزدک به صعود خود ادامه دادند. به نظر می‌رسد اشتهای ریسک پذیری سرمایه‌گذاران در معاملات پایان تابستان افزایش یافته است. اگرچه تجربه نشان داده که در دو ماهه سپتامبر و اکتبر بازارها می‌توانند روند آشفته‌تری در پیش بگیرند.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا کاهش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی کاهش در حدود 68.35 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت‌ها در حالی کاهش یافت که بر اساس تصمیم سران اوپک افزایش تولید نفت خام به 400 هزار در هر بشکه ادامه خواهد یافت. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده 1.316 درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی 1833.40 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رساندن قیمت‌ها به زیر سطح حمایتی 1750 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 1823.60 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1833.40 دلار در هر اونس است همچنین سطح حمایتی نخست 1800 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم 1779.20 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

قیمت‌های معاملات آتی نقره دسامبر روز گذشته به بالاترین سطح سه هفته گذشته خود رسید با این وجود روند نزولی قیمت‌ها همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها دستیابی به سطح مقاومت فنی 25 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی 22.295 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 24.395 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 24.75 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی 24 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 23.775 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *