2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

عرضه صکوک اجاره ۱۰ هزار میلیارد ریالی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان

عرضه صکوک اجاره ۱۰ هزار میلیارد ریالی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از رادیو سهام،

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه نفت و گاز پارسیان (سهامی عام) به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال با نماد پارسا306 از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران در روز دوشنبه 10 شهریور عرضه عمومی خواهد شد. عرضه صکوک اجاره 10 هزار میلیارد ریالی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان

به گزارش رادیو سهام، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر افزود: دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت پتروشیمی شیراز و شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه  است که توسط نهاد واسط از شرکت گروه نفت و گاز پارسیان خریداری شده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت یاد شده واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 16 درصد است که این اجاره بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی بهمن (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: بابت ضمانت پرداخت 50 درصد از مبلغ اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت پتروشیمی شیراز، شرکت پتروشیمی کرمانشاه و شرکت پالایش نفت بندر عباس توثیق شده و ضمانت 50 درصد مابقی از اصل اوراق و کل سود بر عهده شرکت سرمایه گذاری غدیر است.

ابوترابی افزود: بازارگردانی و پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن بوده و عامل فروش آن شرکت کارگزاری توسعه صادرات است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *