فارس/ قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها 3.3 دلار بالا رفت و در سطحی بیش از 50 دلار بالاتر از یک ماه پیش قرار گرفت.

به گزارش کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا 3.3 دلار رشد کرد و به 1787.2 دلار در هر اونس رسید. 

قیمت کنونی نسبت به یک ماه پیش 52.9 و نسبت به یک سال پیش 54.6 دلار بالاتر بوده است. قیمت نقره اما یک سنت کاهش یافت و به 26.1 دلار در هر اونس رسید. پلاتین و پالادیوم هم به ترتیب 26 و 3 دلار رشد قیمت داشتند و 1224 و 2753 دلار در هر اونس داد و ستد شدند.

به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار در بازار جهانی از یک سو و پایین بودن نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا از سوی دیگر از جمله دلایلی است که باعث شده تا طلا به سمت سومین هفته متوالی رشد قیمت برود. به طور کلی قیمت فلز زرد نسبت به ابتدای هفته 0.4 درصد رشد کرده است. 

از طرف دیگر میزان صادرات طلای سوئیس به خاطر افزایش قابل توجه خرید هندی‌ها به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته رسیده است. برای پالادیوم هم کارشناسان پیش بینی می‌کنند که قیمت این عنصر گرانبها در حال رفتن به سمت 3 هزار دلار در هر اونس است. 

جو بایدن اخیرا خواستار افزایش مالیات بر سرمایه بر بهره اوراق بدهی دولتی این کشور شده که این مسئله باعث شده سرمایه‌گذاران به سمت بازار طلا بروند.