1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

صندوق مختلط؛‌ جذاب برای سرمایه‌گذاری

صندوق مختلط؛‌ جذاب برای سرمایه‌گذاری

صندوق مختلط؛‌ جذاب برای سرمایه‌گذاری

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از دنیای اقتصاد،

سرمایه‌گذاران محافظه‌کار در این شرایط تصمیم می‌گیرند منابع مالی خود را در صندوق‌های کم ریسک و ابزار‌های مالی بدون خطر قرار دهند تا بازار سمت و سوی خود را بیابد. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. صندوق سرمایه‌گذاری مختلط دارایی‌های خود را با نسبت 40 تا 60 درصد در بازار سهام و 40 تا 60 درصد در اوراق با درآمد ثابت مانند سپرده‌های بانکی – اوراق مشارکت و … سرمایه‌گذاری می‌کنند. هرچه مقدار سرمایه‌گذاری در بازار سهام بیشتر باشد انتظار سودآوری بیشتر می‌شود و به دلیل طبیعت نوسانی بازار سهام میزان ریسک‌ افزایش می‌یابد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نسبت به دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ترکیب دارایی بهینه‌تری دارد.

برترین‌ها و بدترین‌های صندوق‌های مختلط

به‌رغم اینکه بازده شاخص کل بازار سرمایه در مرداد 3/ 8- درصد بود، اما صندوق‌های مختلط عملکرد نسبتا خوبی در مقایسه با کل بازار داشتند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسعه پست‌بانک با بازدهی 07/ 7 درصدی در رتبه اول صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط قرار گرفته است. بعد از این صندوق،‌ صندوق ارمغان یکم ملل با بازدهی 48/ 6، مختلط گوهر 15/ 1و سپهر اندیشه‌نوین 93/ 0 در جایگاه بعدی قرار گرفته است. این صندوق‌ها در مرداد 99 بالاترین بازدهی را در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرداد خونین بازار سرمایه کسب کرده‌اند.

از بین صندوق مختلط برتر در مردادماه 99 صندوق سپهر اندیشه نوین جزو صندوق‌های ETF می‌باشد. این صندوق در ماه گذشته نیز در لیست صندوق‌های برتر مختلط قرار گرفته بود.

صندوق سرمایه‌گذاری آرمان سپهر آشنا، مشترک نواندیشان، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس از صندوق‌هایی هستند که در این ماه عملکرد مناسبی نداشتند و نتوانستند در برابر افت بازار کل مقاومت کنند و بازدهی آنها منفی شد.

با توجه به اینکه شاخص کل، به نوعی شاخصه اصلی بازار سرمایه شناخته می‌شود؛ می‌توان با معیار قرار دادن آن، صندوق‌های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط برتر در مقایسه با شاخص کل نشان دهنده این است که عملکرد این ابزارهای مالی با ریسک متوسط، در زمان شرایط نامساعد در بازار بورس می‌تواند جایگزین سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک شود.

افرادی که تمایل دارند برای سرمایه‌گذاری ریسک کمتری انجام دهند، می‌توانند با خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها از مدیریت حرفه‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط بهره ببرند.  

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *