1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شهرداری تهران خرید از بورس کالا را آغاز کرد

شهرداری تهران خرید از بورس کالا را آغاز کرد

شهرداری تهران خرید از بورس کالا را آغاز کرد

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت ارزی (Arzee)؛ از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح در این باره گفت: با هماهنگی انجام شده با بورس کالا، از این پس سعی خواهیم کرد عمده خرید کالاهای مورد نیاز پروژه‌های شهرداری تهران را از طریق بورس کالا تامین کنیم.

وی در خصوص جزییات این اقدام افزود: در هفته اول اسفند ماه بخشی از میلگردهای مورد نیاز حوزه معاونت عمرانی شهرداری تهران از طریق یکی از شرکت های زیر مجموعه این معاونت، از بورس کالا انجام شده است.

فلاح در مورد این روش خرید کالا بیان داشت: مسیر خرید از بورس کالا بر اساس سیاست‌های کلان شهرداری تهران و ایجاد شفافیت و سلامت در خریدها بوده و لذا نسبت به هماهنگی و بستر سازی خرید از بورس کالا اقدام کردیم و در ادامه نیز نسبت به خرید قیر، میلگرد و سیمان و دیگر نیازمندی ها از طریق بورس کالا اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین تاکید کرد: نکته مهم این سبک و روش خرید، این است که از حداکثر شفافیت لازم برخوردار بوده و صرفه و صلاح شهرداری تهران در آن رعایت شده و خریدها صرفا و مستقیما از تولید کنندگان و عرضه کنندگان بورس کالا انجام می‌پذیرد، که این اقدام برای اولین بار در شهرداری تهران است.

فلاح در خصوص اولین خرید صورت گرفته به این روش گفت: اولین خرید قیر مربوط به بخشی از نیاز شهرداری تهران از بورس کالا به مبلغ هفت میلیارد تومان در اسفند انجام پذیرفت و در ادامه آن مجدداً در روزهای پایانی سال با بسترسازی مناسب و هماهنگی انجام شده حدود دو هزار تن قیر بالغ بر حدود 23 میلیارد تومان مورد نیاز حوزه معاونت فنی و عمرانی نیز در این روزها خریداری شد.

وی گفت: این مسیر خرید از بورس کالا به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و علاوه بر شفافیت، سلامت و صرفه‌جویی، باعث حذف واسطه‌ها خواهد شد و در نتیجه موجب کاهش چشمگیر هزینه تمام شده پروژه ها است.

به گفته معاون شهردار تهران، این اقدام بهترین اتفاق برای شهر و شهرداری تهران خواهد بود تا بتواند با منابع خود حداکثر بهره‌وری و پیشرفت برنامه را محقق سازد؛ پیش از این خرید کالای مورد نیاز پروژه های شهری از طریق واسطه ها و به روش های غیر شفافی انجام می پذیرفت که این امر با بهره گیری از بورس کالا می تواند از واسطه‌گری(دلالی) جلوگیری کرده و در عین حال یک اقدام عملیاتی برای جلوگیری از فساد باشد، بورس کالا ابزار مهم و اثر گذار و روش روشن و شفاف تامین کالاست که تا کنون به صورت جدی در چرخه مالی اقتصاد شهری به کار گرفته نشده بود.

 مدیریت شهری پایتخت در دوره جدید تلاش دارد با اجرای این طرح شفافیت را در این نهاد عمومی و اجتماعی برقرار کند.

منبع:
سایت ارزی (Arzee)

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *